ثبت ۳۹۰۰ فوت قطعی بر اثر کرونا/ افزایش ۴۰ درصدی ترددها در تعطیلات آلودگی هوا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به فوت بیش از هفت هزار اصفهانی بر اثر کرونا، گفت: با توجه به تعطیلات آلودگی هوا که اعمال شد، ترددها نه تنها کاهش نداشته بلکه حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمال حیدری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صبح امروز (شنبه) در نشست خبری مرکز بهداشت استان اصفهان، در خصوص آخرین وضعیت کرونا و آلودگی هوا، اظهار کرد: در هفته اول دی ماه مبتلایان به کرونا به یک سوم کاهش یافته و بسیار مهم است که روند نزولی بستری و فوتی کرونا حفظ شود.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون حدود سه هزار و ۹۰۰ بیمار قطعی مبتلا به کرونا طی یک سال اخیر در استان اصفهان فوت کرده‌اند و همین تعداد یعنی حدود سه هزار و ۹۰۰ نفر دیگر نیز به تشخیص پزشک اما با تست منفی کرونا در آمار فوتی‌های کرونا به ثبت رسیده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ باید برنامه‌ریزی دقیق، کارآمد و کنترل هوشمندانه به طور مستمر انجام شود تا تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: طی این مدت برنامه‌ریزی‌ها و اعمال محدودیت‌های تردد در استان نتیجه‌بخش بوده است و باید با ادامه این روند سیر نزولی ابتلا و بستری را حفظ کنیم.

درخواست ۲۳۰۰ مکان و اداره برای استفاده از سامانه ماسک

وی با اشاره به استفاده از نرم افزار ماسک در ادارات و اماکن پر تردد، افزود: نصب نرم افزار ماسک در همه ادارات و اماکن عمومی و پرجمعیت اصفهان الزامی شده است تا از ورود افراد آلوده و مبتلا به کرونا ویروس جلوگیری شود، تاکنون حدود دو هزار و ۳۰۰ مکان و اداره در استان اصفهان برای استفاده از نرم‌افزار ماسک ثبت نام کرده‌اند.

حیدری با توضیح اینکه در سطح شهر اصفهان با توجه به تعطیلات آلودگی هوا که اعمال شد، ترددها نه تنها کاهش نداشته بلکه حدود ۴۰ درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: این افزایش در حالی است که اکثر مراکز دولتی، مدارس و ادارات تعطیل بوده و این تعطیلی تأثیر زیادی بر کاهش آلودگی هوا در اصفهان نداشت، چرا که افراد همکاری لازم را نداشته‌اند و در روزهای تعطیل از منزل خارج شده‌اند.

غربالگری ۸۲۵ هزار خانوار در استان اصفهان

وی در خصوص طرح محافظان سلامت محلات، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۸۵۲ هزار خانوار در استان اصفهان غربالگری شده‌اند، هدف اجرای این طرح شناسایی مبتلایان از درب منازل، پیگیری و کنترل وضعیت آن‌ها است، همچنین حدود ۶۰ هزار بسته معیشتی در استان اصفهان در این طرح توزیع شده و در اختیار افراد قرار گرفته است.

کد خبر 465841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.