درخواست آتش‌نشانان اصفهان تا چه اندازه منطبق بر قانون است؟

رئیس شورای شهر اصفهان در واکنش به اعتراض آتش‌نشانان اصفهان نسبت به نحوه پرداخت حقوق و مزایایشان، معتقد است: در جلساتی که پس از اعتراض چند ماه قبل این افراد برگزار شد، تاکید کردیم که آتش‌نشانان هر انتظاری دارند باید منطبق بر قانون و مقررات باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتش‌نشانان اصفهان برای دومین‌بار، امروز (شنبه) مقابل شهرداری اصفهان تجمع کرده و نسبت به نحوه پرداخت حقوق و مزایای خود اعتراض کردند. پیشتر و در ۷ مهرماه ۹۹ سال جاری نیز آتش‌نشانان به همین دلیل مقابل استانداری تجمع کرده بودند که نتیجه آن برگزاری جلساتی با مدیران شهری بود.

همان روز قول پیگیری دغدغه این افراد داده شد، اما رئیس شورای شهر اصفهان که در جریان جزئیات این اعتراض است بخشی از آن را منطبق بر قانون نمی‌داند و معتقد است: سختی و دشواری وظایف آتش‌نشانان بر کسی پوشیده نیست، اما در جلساتی که پس از اعتراض چند ماه قبل این افراد برگزار شد، تاکید کردیم که آتش‌نشانان هر مطالبه‌ای دارند باید منطبق بر قانون و مقررات باشد زیرا اینگونه نیست که هرکسی هر چیز درخواست کرد را در شورای شهر عملیاتی کنیم.

علیرضا نصراصفهانی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: با وجود این تصمیم قاطع مدیریت شهری در راستای احقاق حق آتش‌نشانان بوده و تاکید کردیم که اگر در این زمینه اشکال قانونی رخ داده یا تعللی اتفاق افتاده اصلاح شده و تمام مواردی که قابل پرداخت از طریق قانونی است، محقق شود.

وی اضافه می‌کند: در جلساتی که برگزار شد، نمایندگان آتش‌نشانان، مدیرعامل سازمان و معاون برنامه‌ریزی شهردار حضور داشتند؛ برخی از درخواست‌ها با توجه به اطلاعات غلطی بود که مطرح شده و مشکل ایجاد کرده بود بنابراین مقرر شد معترضان جزئیات مربوط به ادعای خود را در اختیار مدیران شهری قرار دهند اما پس از برگزاری این جلسات رفتند و این موضوع را پیگیری نکردند.

نصراصفهانی می‌افزاید: همچنان آمادگی داریم که اگر قرار است مواردی را در پرداخت مزایای آتش‌نشانان در مقایسه با فضاهای برابری مانند اصفهان، شیراز و تبریز لحاظ کنیم، این امر محقق شود؛ هرچند برخی از این موارد مطرح و پس از بررسی مشخص شد که ادعای پرداخت بعضی مزایا در تبریز یا تهران درست است، اما در واقع در اصفهان موارد دیگری جایگزین این مزایا شده و جای گلایه از این بابت نیست.

وی می‌گوید: همواره در شورای شهر بنا بر این بوده که مزایای کارکنان به‌طور کامل و پرپیمانه پرداخت شود و یقیناً هیچ‌گونه کم و کاستی در این زمینه وجود ندارد، اما پرداخت حقوق چیزی نیست که کسی بخواهد در آن اعمال نظر کند و از طریق وزارت کشور تعیین می‌شود؛ در خصوص رفاهیات و مزایا نیز آنچه در اختیار شورا بوده، فراهم شده و هنگام افزایش مزایای کارکنان شهرداری تاکید شد که متناسب با آن، در هیئت مدیره همه سازمان‌ها نیز میزان مزایا و رفاهیات تصویب شده و در اختیار کارکنان سازمان‌ها قرار گیرد.

عباسعلی جوادی، رئیس کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری شورای شهر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در این خصوص می‌گوید: موضوع حقوق و مزایای یک سازمان چیزی نیست که در شورا به‌طور جداگانه مطرح شده و لایحه خاصی داشته باشد چون این موضوع مصوبه مربوط به خود را دارد؛ به همین دلیل افزایش حقوق یا مزایای آتش‌نشانان در کمیسیون بهداشت، سلامت و خدمات شهری که کمیسیون تخصصی است یا در صحن علنی بررسی نمی‌شود.

وی اضافه می‌کند: اعضای شورای شهر چون نماینده مردم هستند، لوایحی که منافع شهروندان را در شهر دنبال می‌کند بررسی کرده و در این خصوص برنامه‌ریزی می‌کنند که کمیسیون خدمات شهری، وظیفه نظارت بر هشت سازمان را برعهده داشته و تجهیزات، امکانات و توسعه سازمان آتش‌نشانی را دنبال می‌کند اما با این حال قرار شد ریاست شورا به نمایندگی از اعضا این موضوع را رسیدگی کند.

جوادی ادامه می‌دهد: آنچه مطرح شده و بیشترین گلایه‌ها مربوط به آن است این بود که آتش‌نشانان تصور می‌کنند که نوع قراردادهایشان با سایر سازمان‌های شهرداری و پرداخت حقوقشان در مقایسه با سایر شهرها دچار تبعیض است که همان زمان رئیس شورای شهر به این موضوع رسیدگی کرد.

کد خبر 465840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.