رونمایی از تجهیزات و ماشین‌آلات خدمات شهری به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: فردا -یکشنبه ۱۴ دی‌ماه ۹۹- در ادامه رویداد «هر یکشنبه، یک افتتاح» از تجهیزات و ماشین‌آلات جدید خدمات شهری به ارزش ۲۵۰ میلیارد ریال رونمایی خواهد شد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ماشین آلات خریداری شده شامل دو دستگاه بیل بکهو، ۱۰ دستگاه خودرو حمل پسماند تر و یک عدد کشنده برای حمل جرثقیل ۱۵ تنی است.

وی افزود: با خرید این دستگاه، امکان استفاده از جرثقیل ۱۵ تن در زمان وقوع حوادث وجود خواهد داشت، امکانی که تا پیش از این باید در صورت نیاز از طریق بخش خصوصی و با مشکلات بسیار زیاد فراهم می‌شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: با ورود این ماشین آلات به ناوگان سازمان خدمات موتوری، هزینه‌های تعمیر و نگهداری ماشین آلات شهرداری تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از انرژی‌های خورشیدی در شهر، گفت: شهرداری به عنوان متولی خدمات عمومی در سطح شهر فعالیت دارد؛ یکی از این خدمات در راستای اجرای مصوبه هیئت وزیران، کاهش استفاده از انرژی الکتریکی و افزایش و توسعه زیرساخت‌های  انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر است.

امیری ادامه داد: به منظور ارتقای سطح فعالیت‌های زیست محیطی و کاهش مصرف انرژی، استفاده هر چه بیشتر از انرژی‌های خورشیدی و تجدیدپذیر از سیاست‌های اصلی شهرداری است.

وی گفت: طی یکسال گذشته در اجرای مصوبه شورای شهر و کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان، شهرداری برای ساختمان‌های پنج طبقه به بالا ملزم به نصب آبگرمکن‌های خورشیدی شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: در یکسال و نیم گذشته بیش از دو هزار و ۷۰۰ واحد آپارتمان مسکونی شهر مجهز به آبگرمکن خورشیدی شده است.

وی با بیان اینکه برای تشویق بیشتر شهروندان به استفاده از انرژی‌های خورشیدی و فسیلی باید تا پنج سال آینده (از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۵) در ۱۵ هزار واحد آپارتمان آبگرمکن‌های خورشیدی نصب شود، افزود: این موضوع در شورای اسلامی شهر مطرح شده و این شورا، شهرداری را مکلف کرده است که سالانه بالغ بر سه هزار آبگرمکن خورشیدی نصب شود، این اقدام گامی در راستای کاهش آلایندگی هوای شهر خواهد بود.

امیری با تاکید بر اینکه شهرداری در صدد توسعه و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در شهر ۲۵۰ کیلووات است که تا شش ماه آینده به حدود ۷۵۰ کیلووات افزایش خواهد یافت.

کد خبر 465806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.