‌احتمال بازگشت بیت‌کوین به کانال ۱۰ هزار دلار

‌یک کارشناس تکنیکال اقتصاد دیجیتال گفت: شاید شاهد بازگشت نرخ بیت کوین در سه هفته آینده به کانال روانی ۱۰ هزار دلار باشیم اما نوسان ارزش این ارز در بلندمدت حتماً مثبت خواهد بود.

سبحان اکرام نیا در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش شدید نرخ ارزهای غیرشاخص دیجیتال در روند معاملات روزانه کاربران این بازار، اظهار کرد: در شهریورماه شاهد پایین‌ترین قراردادهای خرید و فروش در دنیای رمز ارزها بودیم و علت این روند کاهشی در تعداد قراردادهای خرید و فروش رویکرد نزولی فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال در رابطه با رمز ارزهای شاخص همچون بیت کوین، کش و استلار بود.

وی افزود: تعداد زیادی از فعالان بازار انتظار عبور نرخ بیت کوین از کانال ۱۱ هزار دلار را نداشتند و گمان می‌کردند رویکرد نزولی معامله‌گران کلان بازار که اغلب در ایالات متحده قراردادهای خرید و فروش را ارسال می‌کنند، نرخ بیت کوین را در کانال ۱۰ هزار دلار باقی خواهد گذاشت اما با توجه به تغییر رویکرد معامله‌گران بزرگ بازار از ابتدای مهرماه، رشد مثبت ارزش بیت کوین شدت گرفت و شاهد عبور این ارز محبوب از کانال ۱۱ هزار دلار بودیم.

این کارشناس تکنیکال اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه رویکرد صعودی معامله‌گران کلان بازار، نرخ ارزهای شاخص را باز هم افزایش خواهد داد، تصریح کرد: رویکرد صعودی معامله‌گران کلان بازار و نگرش مثبت آنها به برخی از ارزهای دیجیتال در هفته‌ها اخیر میزان سود حاصل از قراردادهای خرید و فروش برای معامله‌گران خرد را تا حد زیادی افزایش داده و همین امر تأثیر مستقیمی بر ورود حجم جدیدی از قراردادها به شبکه مبادلات ارزی خواهد شد.

اکرام‌نیا اضافه کرد: تجربه فعالیت در بازار رمز ارزها نشان داده که هرگاه قیمت بیت‌کوین کاهش قابل توجهی را تجربه کند، اغلب معامله‌گران کلان بازار نسبت به نرخ آن رویکرد نزولی دارند و با توجه به نوسانات بیت کوین در هفته‌های اخیر عبور این ارز محبوب در میان معامله‌گران از کانال ۱۲ هزار دلار و قیمت‌گذاری روی آن در حدود ۱۳ هزار دلار نیز محتمل است و باید منتظر اتفاقات جدید در تعداد قراردادهای خرید و فروش باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بیت‌کوین غیرقابل پیش‌بینی بودن نوسانات نرخی آن در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت است و با توجه به ریزش نامحسوس اخیر تعدادی از همترازان بیت کوین در نظام مبادلات رمز ارزها، ریزش نامحسوس نرخ این ارز مجازی در دوره زمانی کوتاه‌مدت نیز محتمل است و شاید شاهد بازگشت بیت کوین در سه هفته آینده به کانال روانی ۱۰ هزار دلار باشیم اما نوسان این ارز در بلندمدت حتماً مثبت خواهد بود.

این کارشناس تکنیکال با تاکید بر اینکه معامله‌گران خرد نباید در مقابل ریزش نامحسوس نرخ بیت‌کوین در روند مبادلات مالی روزانه واکنش قابل توجهی داشته باشند، خاطرنشان کرد: اغلب معامله‌گران حرفه‌ای دنیای رمز ارزها این نوسانات ضمنی که احتمال وقوع آنها درسال بیش از چهار مرحله است به عنوان یک شاخص ترس شناخته می‌شود و کاهش تعداد قراردادهای خرید و افزایش تعداد قراردادهای فروش حاکی از صحت این شاخص است.

اکرام‌نیا افزود: اختیار معامله است که میانگین وجه تضمینی یک رمز ارز را تعیین می‌کند و هر گونه نوسانات ناگهانی و پیش‌بینی‌نشده در قیمت ارزهای شاخص دیجیتال باعث می‌شود تا شاخص ترس افزایش قابل توجهی را تجربه کند.

وی یادآور شد: یک نگاه اجمالی به روند رشد قراردادهای خرید و فروش در ماه‌های گذشته نشان می‌دهد که تعداد قراردادهای اختیار معامله در بازه زمانی سه ماه گذشته به کمترین میزان خود در یک سال و نیم گذشته رسیده است.

کد خبر 465781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.