نصب المان شهید سلیمانی در باغملک

رییس شورای شهر باغملک گفت: اِلمان (نماد) شهری جدید سردار شهید قاسم سلیمانی در این شهر نصب شده است.

به گزارش ایمنا، محمد پیکارزاده اظهار کرد: این نماد جدید شهری با مساحت ۲۴ متر مربع و دارای چهار ضلع، به صورت منحصر به فرد در کشور، منقّش به تصاویر شهید سلیمانی جایگزین تندیس قبلی شد و همزمان با سالروز وی رونمایی می‌شود.

وی شهید سلیمانی را یک چهره فراملی خواند و افزود: چهار تصویر شهید سلیمانی در این اِلمان منظور شده و هریک به ابعاد ویژه شخصیتی او از جمله پیروی از ولایت، خوش خُلقی، استکبار ستیزی و اندیشمندی اشاره دارد.

رئیس شورای اسلامی باغملک تصریح کرد: کاشی کاری این نماد شهری توسط استادکاران ماهر استان اصفهان با مواد مرغوب و ماندگاری بسیار زیاد طراحی و ساخته شد و با بودجه‌ای کمتر از پنجاه میلیون تومان ساخته شد.

پیکارزاده با اشاره به سرنوشت تندیس پیشین نصب شده در میدان چهارده معصوم (ع) این شهر ادامه داد: تحویل گرفتن نماد قبلی به صورت بسته بندی و در ساعات پایانی شبِ پیش از نصب و اعتماد اعضای شورای شهر و مجموعه شهرداری به پیمانکار قبلی پروژه موجب شد تا رضایتمندی همشهریان فراهم نشود و چند ساعت پس از نصب جمع آوری شد.

وی تصریح کرد: در ابتدا تصمیم داشتیم تا تندیس را اصلاح و ترمیم کنیم، اما بخشنامه وزارت کشور مبنی بر عدم نصب تندیس، راه ترمیم را برای ما بست و هم‌اینک در یکی از انبارهای شهرداری نگهداری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی باغملک هزینه ساخت تندیس پیشین را تقریباً پنجاه و پنج میلیون تومان عنوان کرد و افزود: دایره حقوقی شهرداری در پی باز پس‌گیری هزینه طراحان و سازندگان تندیس پیشین از طریق مراجع قضائی و بازگرداندن مبالغ پرداخت شده به شرکت شیرازی است.

پیکارزاده به تکمیل شدن پروژه میدان چهارده معصوم (ع) با نصب یادبود سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: اصلاح شیب میدان، تکمیل آب‌نماها و نور پردازی میدان به زودی انجام می‌گیرد و تا پایان دوره شورای پنجم به بهره برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای پیشین اعضای شورای شهر و از دست دادن فرصت‌ها اظهار کرد: در حال حاضر همه اعضای شورا همدل و هم‌نظر به دنبال استفاده از مجال باقی مانده و تکمیل پروژه‌هایی چون بلوار انتهای لاله‌ها، بهسازی مسیر بلوار مدرس به محله کار و دانش و احداث راه بهشت زهرا به بیمارستان شهید طباطبایی هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 465586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.