تولید ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا در یک شرکت‌ داخلی

یکی از شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا قرار است با با تکمیل فاز ۳ خط تولید خود تا پایان شهریور ماه سال آینده ظرفیت تولید واکسن کرونا را به ۱۰ میلیون دوز در ماه ارتقا دهد.

به گزارش ایسنا دکتر حسن جلیلی. عضو هیئت مدیره شرکت دارویی برکت در وبینار "بررسی وضعیت تولید واکسن کرونا در کشورها و ارائه توانمندی ایران در تولید آن" افزود: شرکت ما از پلتفرم‌هایی است که با حمایت ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، کار تحقیقاتی در زمینه تولید واکسن کرونا را انجام می‌دهد و در چند روز اخیر اولین واکسن کرونا تولید شرکت وارد فاز بالینی شد و تزریق انسانی آن صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه زیر ساخت‌ها و سایت مورد نظر برای تولید واکسن بر اساس ویروس غیر فعال با کمک متخصصان داخلی در شرکت "شفاف ارمد" ایجاد شد، اظهار کرد: سایت تولید واکسن در این شرکت در دو فاز طراحی شده است که فاز نخست آن مورد بهره برداری قرار گرفته و فاز دوم آنکه شامل تجهیزات مکانیکی و دستگاه‌های تولید واکسن است نیز تا اواخر دی ماه نصب خواهد شد.

جلیلی ادامه داد: با راه اندازی این فاز ظرفیت تولید ۱ تا ۲ میلیون دوز در ماه خواهد رسید، کار تکمیل فاز ۳ این پروژه نیز شامل ساختمان، اتاق تمیز و آزمایشگاه از دو هفته پیش آغاز شده و قرار شده که ظرف ۹۰ روز آینده آماده شود.

وی افزود: با تکمیل فاز ۳ تا پایان شهریور ماه ظرفیت تولید واکسن کرونای این شرکت به ۱۰ میلیون دُز در ماه خواهد رسید و تولید واکسن در کشور را افزایش خواهد داد.

عضو هیئت مدیره این شرکت دارویی ادامه داد: در حال حاضر پلتفرم‌های دیگری از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در دست اقدام است و چند ماه آینده یکی دیگر از پلتفرم‌های تولید واکسن کرونا نیز وارد فاز مطالعات بالینی خواهد شد.

کد خبر 465554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.