بودجه‌بندی جالب شهرداری پراگ برای سال ۲۰۲۱

شهردار پراگ، پایتخت جمهوری چک، قصد دارد در قالب بازی مردم را به برنامه‌ریزی درست برای کاهش بودجه‌ها ترغیب کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بسیاری از مردم جهان در پی انتشار ویروس کرونا بیکار شده یا اینکه کمترین درآمدها را در این دوران کسب کرده‌اند. کشورها بخش اعظم منابع مالی خود را صرف اعمال محدودیت‌ها و کمک‌های مردمی برای مهار بیماری کووید -۱۹ کرده و اغلب آن‌ها با کمبود بودجه مواجه شده‌اند. مقامات محلی پراگ پیش‌بینی کرده‌اند که در سال ۲۰۲۱، در پی بحران به وجود آمده، ۳۸ میلیون یوروی دیگر از دست خواهند داد و با کمبود شدید منابع مالی مواجه خواهند شد. به همین منظور، مقامات رسمی در نقاط مختلف کشور تصمیم گرفته‌اند استراتژی‌هایی کارآمد برای کاهش بودجه مصرفی ارائه دهند.

در واقع، کلانشهر پراگ در سال ۲۰۲۱ حدود ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون کرون بودجه از دست خواهد داد و فقط مبلغ ۶۰ میلیارد کرون در صندوق آن باقی خواهد ماند. به ادعای شهردار در وب‌سایت شهر، از دست دادن این مبلغ باعث می‌شود بسیاری از خدمات شهری و پروژه‌های از میان رود و پایتخت جمهوری چک رکود اقتصادی بزرگی را تجربه کند.

در همین راستا، در وب سایت جمهوری چک نرم‌افزاری قرار داده شده است که مردم می‌توانند از طریق نصب آن روی گوشی‌های تلفن همراه، مهارت مدیریت بودجه‌های مالی خود را مورد آزمایش قرار دهند و سپس به بهبود آن کمک کنند.

در واقع، کاربران نرم‌افزار فوق می‌توانند به اطلاعاتی در مورد مسائل مختلف شهری، پروژه‌های ناتمام و ارتقا خدمات دیجیتالی، در قالب بازی به شهردار کمک کنند و به سرگرم کردن خود در ایام استرس‌زای کریسمس نیز بپردازند. علاوه بر این، افرادی که برنامه فوق را روی گوشی‌های خود نصب می‌کنند می‌توانند در بازی‌های مختلف از تجربیات یکدیگر برای مدیریت بودجه‌های شخصی نیز بهره برند که این کار به کاهش رکود اقتصادی شهر کمک شایانی خواهد کرد.

کد خبر 465488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.