اجرای طرح زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در بیرجند

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند گفت: طرح زنده گیری سگ های بلاصاحب در این شهر از سال های گذشته در حال اجراست و جمع آوری آنها در دستور کار روزانه خدمات شهری شهرداری است.

به گزارش ایمنا، محمد محمدزاده اظهار کرد: با توجه به دستورالعمل شهرداری‌ها مبنی بر کنترل جمعیت سگ‌ها با هدف ایمنی و حفظ سلامت شهر، زنده گیری سگ‌های بلاصاحب به صورت مستمر در دستور کار شهرداری قرار دارد.

وی حفظ سلامتی و امنیت شهروندان را مهمترین اولویت مدیریت شهری دانست و افزود: بنابر تفاهم‌نامه‌ای که از سوی شهرداری با سمن‌ها (NGO) منعقد شده نسبت به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر اقدام شده است.

معاون خدمات شهری شهردار بیرجند از زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب توسط اکیپ زنده‌گیری شهرداری و حل مشکل مزاحمت این حیوان‌ها از طریق سامانه ۱۳۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تجمع و ایجاد مزاحمت سگ‌های بلاصاحب با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس گرفته تا نسبت به جمع‌آوری و انتقال این حیوانات به پناهگاه مربوطه اقدام شود.

به گفته محمدزاده اقدامات خوبی در زمینه واکسیناسیون، غربالگری، تغذیه و ارائه تمامی خدمات بهداشتی در این پناهگاه با همکاری دامپزشکی استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۳۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در پناهگاه نگهداری می‌شوند و روزانه ۲۵۰ کیلوگرم تغذیه برای آنها تهیه می‌شود که در این امر سمن‌ها و کمک‌های مردمی نقش بسزایی دارند.

کد خبر 465333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.