سند توسعه محله "قلعه نو دهراز" شهر سبزوار تنظیم شد

دبیر ستاد بازآفرینی شهری سبزوار با اشاره به مشکلات محله قلعه نو دهراز گفت: قلعه نو آخرین محله‌ای است که برای بازآفرینی به آن اقدام کرده‌ایم.

به گزارش ایمنا، مهدی برزویی با اشاره به اینکه در ابتدا پروژه مطالعاتی و شناسایی این محله را گذراندیم و مشاور و تسهیل گر با انعقاد قراردادی در این محله حضور یافت، اظهار کرد: در مدت بیش از یک سال با رویکرد مشارکت اهالی سند توسعه محله قلعه نو دهراز تنظیم شد.

وی ادامه داد: در این سند توسعه اقدامات و پروژه‌های بازآفرینی و سامان دهی محله قلعه نو شامل پروژه‌های کالبدی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و تفریحی تعریف شده است.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری سبزوار با بیان اینکه تا پایان سال ۹۸ مشاور در محله حضور داشته است، اظهار کرد: یکی دیگر از اقدامات مشاور این بود که سازمان مردم نهاد محلی در قلعه نو دهراز راه اندازی شد و قرار بود نقطه اتصال محله با مسئولان و دستگاه‌های خدمت رسان برای اجرای سند توسعه این سازمان مردم نهاد باشد.

برزویی گفت: متأسفانه امسال فعالیت اعضای این سازمان مردم نهاد برای پیگیری مطالبات اهالی کم رنگ شد و این حلقه اتصال عملکرد قابل قبولی نداشت بنابراین اجرای سند با کندی مواجه شد.

وی افزود: با توجه به اینکه رویکرد ما به توسعه محله قلعه نو دهراز مردمی است و به دنبال این هستیم که پیگیری‌ها برای آبادانی این محله از سمت مردم انجام شود، معتقدیم این سازمان مردم نهاد باید فعال شود، در هفته گذشته نیز نشستی با اعضای این سازمان مردم نهاد محلی داشتیم و هماهنگی لازم به منظور در نظر گرفتن مکانی برای این سمن و پیگیری امور انجام شد.

دبیر ستاد بازآفرینی شهری سبزوار درباره عقب ماندگی محله محروم قلعه نو دهراز سبزوار، عنوان کرد: بازگشایی و آسفالت معابر، بهره مندی از سیستم فاضلاب و پارک در این برنامه توسعه محله دیده شده است، اما دلیل بر این نیست که به صورت کامل این خدمات ارائه شود و سرعت اجرا بستگی به همت دستگاه‌های خدمت رسان و پیگیری اهالی دارد.

کد خبر 465316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.