بهره‌برداری از جایگاه‌های دائمی ساماندهی کارگران موقت و ساختمانی مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد گفت: تا پایان بهمن ماه سال‌ جاری۱۲ جایگاه‌های دائمی ساماندهی کارگران ساختمانی  و موقت مشهد، به بهره برداری خواهد رسید.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروز به صورت رسمی از سه بازار از جمله دو فروشگاه «شهر ما» و بازار میادین میوه و تره بار که با رویکرد جدید در بلوار میرزا کوچک خان آماده فعالیت شده، بهره‌برداری شد.

وی با ابراز خرسندی از توسعه یکی از بازارهای شهرداری در حاشیه بلوار جانباز مشهد، افزود: در حال حاضر ۲۸ فروشگاه «شهر ما»، ۱۳ بازار میوه و تره بار و یک بازار تخصصی آبزیان و پروتئین در سطح شهر مشهد فعال است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد هدف اصلی سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی را پراکنش مناسب بازارها در شهر عنوان کرد و گفت: هدف مهم از ایجاد بازارهای زنجیره‌ای در شهر، تأمین کالاهای مورد نیاز شهروندان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهرداری رویکرد توسعه‌ای برای بازارها ندارد، تصریح کرد: درصدد ایجاد فروشگاه‌های بزرگ در مناطق کمتر برخوردار، حاشیه‌ای و نقاطی که فروشگاه‌های بزرگ ورود پیدا نکردند، هستیم تا زمینه تامین رفاه حال بیشتر شهروندان در تأمین مایحتاج فراهم شود.

یعقوبی ادامه داد: برای ارائه کالاها در بازارها، کمیته نرخ گذاری شکل گرفته و نهادهای نظارتی در کمیته نرخ گذاری فعالیت دارند، همچنین نظارت‌های تصویری نیز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه توسعه کیفی بازارهای شهرداری مورد توجه قرار گرفته است، اظهار کرد: بر اساس نظرسنجی‌ها، بیش از ۹۰ درصد شهروندان از فعالیت این بازارها ابراز رضایت‌مندی کرده‌اند، البته فعالیت این بازارها باعث ایجاد رقابت بین فروشگاه‌ها برای افزایش ارائه خدمات و تخفیف کالاها به شهروندان شده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد ادامه داد: علاوه بر کنترل قیمت‌ها و نرخ گذاری‌ها، مجموعه‌هایی همچون دانشگاه فردوسی مشهد این بازارها را مورد ارزیابی و آسیب‌شناسی قرار می‌دهد و شهرداری بر اساس آن، نقاط ضعف را رفع و خدمات را توسعه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون در این راستا اقدامات خوبی شده است به عنوان مثال در تمام فروشگاه‌ها برای ارائه محصولات ارگانیک، فضا به صورت رایگان در اختیار تولیدکنندگان قرار گرفته است و در مناسبت‌های مختلف، بازارهای موقت و فصلی ایجاد می‌شود تا زنجیره واسطه‌ها حذف و از سوء استفاده دلالان جلوگیری شود.

یعقوبی با بیان اینکه بر اساس آسیب شناسی‌ها و نظر سنجی‌ها، فرآیند واگذاری بازارها به بهره‌برداران اصلاح شده است، افزود: تاکید شده بهره برداران، ۸۷ قلم از کالاهای دارای برند معتبر فروشگاه را باید به قیمت عمده فروشی در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند؛ این اقدام بسیار ارزشمند بوده و برنامه‌ریزی شده در قراردادهای جدید با بهره برداران قبلی نیز این رویکرد ادامه یابد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات در بازارها متناسب با شرایط روز انجام می‌شود، گفت: با همکاری سازمان فاوا در صدد تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز برای فروش اینترنتی کالاهای بازارهای شهرداری هستیم تا این هدف از ابتدای سال آینده محقق شود.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد اظهار کرد: فعالیت‌های سازمان ساماندهی مشاغل شهری تنها بازارها و فروش نیست، بلکه در حوزه ساماندهی کارگران ساختمانی نیز به عنوان نخستین کلانشهر کشور تاکنون اقدامات خوبی شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه سال‌جاری از جایگاه‌های تجهیز شده برای کارگران ساختمانی مشهد رونمایی می‌شود، ادامه داد: شهرداری مشهد با توجه به افزایش آمار بیکاری به دلیل کاهش فعالیت‌های اقتصادی، با اجرای یک طرح بزرگ قصد دارد بخش زیادی از انجام درختکاری در شهر را با بکارگیری کارگران بیکاری که در سامانه مورد نظر ثبت نام کنند، انجام داده و بستر فعالیت تا چهار ماه آینده را برای آنها فراهم سازد.

کد خبر 465306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.