احداث بازارچه صنایع دستی شهر پردیس

شهردار پردیس گفت: بوستان و بازارچه صنایع دستی در فاز سه شهر با تخصیص ۶٣ میلیارد ریال اعتبار و با مساحت ٢٠ هزار مترمربع در حال احداث است.

به گزارش ایمنا، مرتضی همتی با اشاره به پروژه‌های عمرانی شهر پردیس اظهار کرد: بیش از یک هزار میلیارد ریال پروژه‌های عمرانی که در بودجه سال ١٣٩٩ شهرداری پیش‌بینی شده بود به اتمام رسیده و برخی از آنها در فصل عمرانی پیش رو اجرا می‌شود و با برنامه ریزی انجام شده، بوستان و بازارچه سنتی فاز سه شهر پردیس، دهه فجر سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از هنرمندان شهرستان، عنوان کرد: در این بازارچه ساخت بناهای تجاری برای واگذاری به هنرمندان و عرضه محصولات هنری و صنایع دستی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

شهردار پردیس گفت: برای ساخت واحدهای تجاری در اطراف بوستان دو هکتاری برنامه ریزی شده و دسترسی مناسب به خیابان‌های اطراف بوستان در فاز سه پردیس نیز در اجرای طرح دیده شده است.

همتی با بیان اینکه بازارچه تخصصی صنایع دستی در سطح استان برای نخستین بار در پردیس احداث می‌شود، گفت: غرفه‌ها نمای سنتی، سایه بان و رواق دارند و همه آنها به شکل خطی با رعایت استاندارد شهرسازی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۸ غرفه برای هنرمندان ساخته می‌شود و نمازخانه، مجموعه فروشگاهی، اغذیه فروشی، زمین بازی کودک برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

شهردار پردیس گفت: در فاز اول پروژه ساخت فونداسیون ۱۶ غرفه به اتمام رسیده و ساخت سقف‌ها آغاز شده و بقیه مراحل پروژه در حال خاکبرداری است.

همتی با اشاره به قرارگیری مجتمع تجاری بزرگ خیابان مجاور بوستان، اظهار داشت: دسترسی راحت شهروندان از بوستان به مجتمع تجاری در نظر گرفته شده و ساخت دو پارکینگ نیز برای جلوگیری از ترافیک پارک خودرو در خیابان‌های اطراف در دست اقدام است.

وی افزود: در این پروژه دو هکتار فضای سبز به منظور بالا بردن سرانه فضای سبز شهر پردیس در نظر گرفته شده است و فضای تجاری طراحی شده مستقر در بوستان در حدود ۱۵۰۰ متر مربع است.

شهردار پردیس گفت: مساحت تقریبی هر یک از غرفه‌های صنایع دستی ۴۰ تا ۴۵ مترمربع در نظر گرفته شده که با توجه به نوع کار هنری قابل تغییر به ابعاد بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر است.

منبع: ایرنا

کد خبر 465234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.