علی‌نژاد: کاراته از شانس‌های اصلی کسب مدال در المپیک توکیو است

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش گفت: کاراته ایران با توجه به پتانسیل بالایی که دارد از شانس های اصلی کسب مدال در المپیک توکیو است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، مهدی علی نژاد اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در جمع افتخارآفرینان کاراته ایران حاضر شدم. کاراته تا الان ۲ سهمیه المپیک در بخش آقایان و یک سهمیه در بانوان را قطعی کرده است. البته شانس‌های دیگری هم برای افزایش سهمیه‌های المپیک دارد که امیدواریم به این هدف برسند.

وی افزود: با توجه به پتانسیلی که کاراته دارد، این رشته یکی از شانس‌های کسب مدال برای ورزش ایران در المپیک توکیو خواهد بود و حساب ویژه ای را بر روی کاراته باز کرده ایم.

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: اگر تدارک خوبی برای تیم‌های ملی کاراته انجام شود، قطعاً می‌توانند در المپیک به مدال‌های خوشرنگی برسند و باز هم همچون رویدادهای جهانی با کسب افتخار باعث خوشحالی مردم شوند. امیدوارم در اولین دوره حضور کاراته در المپیک شاهد موفقیت نمایندگان ایران باشیم.

علی نژاد درباره حذف کاراته از المپیک ۲۰۲۴ گفت: سال پیش این تصمیم گرفته شد. کاراته جزو رشته‌های دعوت شده به توکیو است و توسط میزبان این کار انجام شد. با رعایت شاخص‌های مد نظر کمیته بین المللی المپیک توسط فدراسیون جهانی کاراته این شانس وجود داشت در المپیک پاریس نیز شاهد حضور کاراته باشیم. فرانسه از قدرت‌های کاراته جهان محسوب می‌شود و خیلی‌ها پیش بینی می‌کردند باز هم شاهد حضور کاراته در المپیک پاریس باشیم اما در نهایت این کار انجام نشد.

وی درباره بحث لیگ رشته‌های رزمی و خطرات احتمالی آن با توجه به شیوع کرونا گفت: دیدید که لیگ کشتی به خوبی انجام شد و مشکل خاصی هم پیش نیامد. با رعایت پروتکل‌های بهداشتی منعی برای برگزاری لیگ‌های رزمی وجود ندارد. کرونا حالا حالاها میهمان ما هست و نباید فعالیت‌هایمان را متوقف کنیم. نیاز است بچه‌ها در کورس مسابقات باقی بمانند و با توجه به حذف رقابت‌های بین المللی، برگزاری رقابت‌های لیگ جایگزین مناسبی برای این منظور خواهد بود. وی پاسخی به سوالات مربوط به رشته‌های دیگر نداد و گفت فقط درباره کاراته صحبت می‌کند.

کد خبر 465231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.