مشارکت ۷۳ هزار جوان هلال‌احمری در طرح شهید سلیمانی

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال‌احمر از مشارکت ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر از برادران و ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خواهران هلال‌احمر در طرح ناظران سلامت حاج قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد گل فشان در تشریح طرح ناظران سلامت حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این طرح با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با مشارکت بسیج و با حضور تیم‌های اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از ابتدای آذر ماه با سه محور نظارتی و مراقبتی و حمایتی در سراسر کشور در حال اجراست.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح ملی مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور مبتنی بر برنامه «هر خانه یک پایگاه سلامت» است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر تصریح کرد: اهم اقدامات در حال انجام شامل ارزیابی و نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صنوف مختلف و همکاری در آموزش عمومی کسبه و اصناف و همکاری در ضد عفونی اماکن و معابر و محل‌های تجمع و همکاری با تیم‌های مراقبت و حمایت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و بسیج است.

گل فشان اضافه کرد: ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر از برادران و ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خواهران هلال احمر در طرح ناظران سلامت حاج قاسم سلیمانی مشارکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۷۳ هزار روز نفر در این طرح مشارکت کردند و ۴۷۴ هزار و ۲۶۰ مورد از اماکن تحت پوشش خدمات قرار گرفت.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر اظهار کرد: تعداد بهره‌وران یک میلیون و ۹۵۸ هزار نفر است و در طرح‌های مشارکتی ۲۸۲ هزار نفر ساعت فعالیت نیز به ثبت رسیده است.

بنابه گزارش ایرنا، طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین همزمان با دوم آذر ماه و آغازین روز از هفته بسیج در سراسر کشور به اجرا درآمده است. در این طرح بسیجیان و کارشناسان حوزه بهداشت با مراجعه به افراد نیازمند و تأمین نیازهای اولیه آنها، به اجرای بهینه پروژه قرنطینه معکوس یاری می‌دهند. بر همین اساس، طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محتوای مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ و برای جلب مشارکت مردم از طریق انتخاب یک سفیر سلامت برای هر خانوار و یک رابط سلامت محله برای هر ۴۰ سفیر خانوار با محوریت بسیج امکانات محله و در جهت بهبود وضعیت اجتماعی (از جمله سلامت)، اقتصادی و فرهنگی جامعه مطرح شد تا با مشارکت مردم و نهادهای مردم محور، محلات از محرومیت خارج شود.

کد خبر 465199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.