امکان احتساب خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌ای به صورت غیرحضوری فراهم شد

پایگاه اطلاع رسانی تأمین اجتماعی اعلام کرد: با ایجاد سامانه‌ای امکان احتساب و خرید ایام دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌ای به صورت غیرحضوری برای بیمه شدگان تامین اجتماعی فراهم شده است.

به گزارش ایمنا، به نقل از سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان اعلام کرد: امکان احتساب و خرید ایام دوران خدمت سربازی به عنوان سابقه بیمه‌ای به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه es.tamin. ir برای بیمه شدگان تأمین اجتماعی فراهم شده است. در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات و توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی و به منظور افزایش رضایت‌مندی بیمه شدگان، احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه بیمه شدگان متقاضی به صورت غیرحضوری فراهم شد.

بر این اساس با توجه به فراهم شدن زمینه اخذ اطلاعات دوره خدمت سربازی بیمه شدگان از سازمان وظیفه عمومی ناجا به صورت فایل اطلاعات تجمیعی، احتساب سوابق مذکور بدون نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان به شعب ذیربط، به صورت کاملاً غیرحضوری راه اندازی شد و بیمه شدگان می‌توانند از طریق سامانه خدمات غیر حضوری سازمان به نشانی اینترنتی https:‌/‌/eservices.tamin.ir و با ورود به منوی بیمه شدگان / امور بیمه شدگان / محاسبه خرید خدمت سربازی، نسبت به محاسبه و پرداخت حق بیمه مدت خدمت نظام وظیفه متعلقه اقدام نمایند.

بدیهی است در صورت پرداخت حق بیمه متعلقه در مهلت تعیین شده (اعم از پرداخت به صورت یکجا و یا تقسیط) سوابق مربوطه متناظر با دوره خدمت سربازی در شعبه متمرکز تأمین اجتماعی ایجاد خواهد شد.

همچنین به جهت جلوگیری از بروز اشکال در تجدید محاسبه حق بیمه احتساب سوابق ایام خدمت سربازی، اخذ تقاضا در سرویس غیرحضوری صرفاً برای آن عده از بیمه شدگانی که در سنوات گذشته درخواست احتساب سوابق سربازی منجر به پرداخت نداشته‌اند، امکان‌پذیر است.

داشتن ارتباط بیمه‌ای در زمان تقاضا و کارت هوشمند پایان خدمت و حداقل دو سال بیمه پردازی از شرایط اولیه استفاده از این خدمت بوده و چنانچه دوره خدمت سربازی بیمه شدگان متقاضی، به سبب اشتغال به تحصیل، فرار از خدمت و … دارای انقطاع و یا مدت دوره مورد نظر غیر متعارف (بیشتر از ۳۰ ماه) باشد و همچنین مواردی‌که اطلاعات دوره خدمت انجام شده، توسط سامانه وظیفه عمومی ناجا قابل واکشی نباشد، می‌بایست اقدامات لازم درخصوص محاسبه حق بیمه و تکمیل فرآیند مربوطه رأساً توسط شعب ذیربط انجام پذیرد.

شایان ذکر است در ۹ ماهه لغایت آذر سال جاری بیش از ۷ هزار مورد درخواست خرید دوران سربازی و احتساب به عنوان سوابق بیمه‌ای توسط بیمه شدگان گیلانی در شعب تأمین اجتماعی استان ثبت و عملیاتی شده که با غیرحضوری شدن این خدمت در هفتمین هفته از اجرای طرح ۳۰۷۰ سازمان تأمین اجتماعی (اول دی ماه) از این پس مراجعات حضوری مربوط به دریافت این خدمت حذف خواهد شد. در راستای بهینه سازی فرآیندها با رویکرد کاهش مراجعات و توسعه خدمات دیجیتال و غیرحضوری با بهره‌گیری از بانک‌های اطلاعاتی و به منظور افزایش رضایت‌مندی بیمه شدگان، امکان احتساب سوابق مدت خدمت نظام وظیفه بیمه شدگان متقاضی به صورت غیرحضوری فراهم گردید.

کد خبر 465198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • علی اربطی IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۳۰
    1 0
    خرید بیمه سربازی اقساط