آغاز احداث یادمان شهدای گمنام اسالم

شهردار اسالم از آغاز احداث یادمان مزار شهدای گمنام این شهر خبر داد.

مسعود قوی پنجه در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مهرماه سال ۱۳۹۷ طغیان رودخانه ناورود باعث تخریب دیواره خاکی پروژه یادمان شهدای گمنام اسالم شد و اجرای این طرح را متوقف کرد.

وی افزود: با تخریب دیواره خاکی نزدیک مزار شهدای گمنام صحبت‌هایی از جابجایی مزار به نقطه دیگری از شهر اسالم مطرح شد. اما با تلاش و پیگیری‌های مدیریت شهری، احداث دیواره حفاظتی در دستور کار شهرداری اسالم قرار گرفت.

شهردار اسالم عنوان کرد: با پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصدی دیواره حفاظتی، نه تنها بحث جابجایی مزار منتفی شد، بلکه احداث یادمان مزار شهدای گمنام در این نقطه در هفته جاری آغاز شده و در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: برآورد اعتبار اولیه احداث دیواره حفاظتی رودخانه ناورود از محل اعتبارات استانی حدود شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود. که با توجه به تأخیر در تخصیص بودجه و افزایش نرخ تورم، در حال حاضر اجرای پروژه نیازمند صرف هزینه و اعتبار بیشتری است.

قوی پنجه اضافه کرد: تاکنون چهار میلیارد تومان از اعتبار مذکور جذب شده است که امیدواریم با اختصاص اعتبارات بیشتری بتوانیم این پروژه را به اتمام برسانیم.

به گزارش ایمنا، شهر اسالم از توابع شهرستان تالش در ۹۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 465184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.