تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تاکید اعضای این شورا برای تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برای گروه سنی ۳ تا ۶ سال خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، "سعید رضا عاملی" در حاشیه برگزاری جلسه عصر سه شنبه اعضای این شورا اظهار کرد: جلسه ۸۳۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی و با حضور روسای قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

وی در خصوص مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه بر اهمیت تمرکز بر تعلیم و تربیت دوره کودکی و برنامه‌ریزی منسجم برای گروه سنی ۳ تا ۶ سالگی از طریق تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تاکید شد.

عاملی اظهار امیدواری کرد که با تاسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مسیر جدیدی در توجه به دوره اوان کودکی صورت گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی اشتراک نظر داشتند که نسبت به این دوره مهم باید تمرکز جدی‌تری وجود داشته باشد و اساسنامه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در دستور جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار خواهد گرفت.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه جلسه با اشاره به دستور اصلی جلسه پیرامون ستاد فناوری نانو خاطرنشان کرد: گزارش این حوزه توسط دبیر ستاد فناوری نانو ارائه شد که حکایت از پیشرفت‌های بزرگ، افتخارآمیز و همه جانبه برای این حوزه داشت.

وی تصریح کرد: وجه برجسته فعالیت‌های حوزه نانو، همه جانبه بودن آن است. در حوزه ترویجی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در سطوح مختلف آموزش نانو دیده‌اند و با مفهوم نانو فناوری آشنا شده‌اند؛ همچنین در تعداد مقالات از ۲۲ مقاله و رتبه ۵۷ سال ۲۰۰۱ توانسته‌ایم به رتبه چهارم جهان و ۱۲ هزار مقاله در نشریات علمی بین‌المللی در سال ۲۰۱۹ برسیم.

وی اضافه کرد: ایران جزء ۷ کشور جهانی تعیین‌کننده استانداردهای جهانی در حوزه نانو قرار است و تایید استانداردهای نانو توسط ۷ کشور برتر صورت می‌گیرد. این بدین معناست که استانداردهای بین‌المللی نانو بدون تایید
ایران محقق نمی‌شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تحریم مراکز آموزشی جمهوری اسلامی ایران گفت: جای تاسف دارد به جای اینکه تحریم در خصوص مراکز تولید خشونت، ترور و گروه‌های محارب مانند داعش اعمال شود، یک دانشگاه مهم مانند جامعه المصطفی (ع) که فعالیت آن آموزشی و علمی است مورد تحریم قرار می‌گیرد.

منبع: ایرنا
کد خبر 465156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.