انتشار فراخوان ثبت‌نام بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران

فراخوان ثبت‌نام متقاضیان داخلی در بخش بین‌الملل نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با انتشار چهاردهمین اطلاعیه مربوط به این‌رویداد، توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات منتشر شد.

به گزارش ایمنا، پس از انتشار اطلاعیه‌های یازدهم تا سیزدهم مربوط به برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران، توسط موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که از دیروز تا ظهر امروز انجام شده، این‌موسسه چهاردهمین اطلاعیه را هم درباره بخش بین‌الملل این‌رویداد منتشر کرد.

به موجب این‌اطلاعیه، ناشران، موسسات فرهنگی، نهادها، انجمن‌ها، تشکل‌های نشر و آژانس‌های ادبی بین‌المللی واجد شرایط می‌توانند از تاریخ ۱۰ دی ماه تا ۱۴ دی ماه با مراجعه به آدرس اینترنتی register-int.tibf.ir نسبت به ثبت‌نام در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.

بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران در نظر دارد با توجه به شرایط حاکم بر جامع جهانی ناشی از ویروس کرونا و عدم برگزاری نمایشگاه به صورت فیزیکی، با هدف معرفی هر چه بهتر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنعت نشر جمهوری اسلامی ایران، فضایی جهت بارگذاری و نمایش آثار فعالان حوزه نشر بین‌الملل فراهم کند.

ناشران و آژانس‌های ادبی ایران که حق نشر (کپی‌رایت) کتاب یا کتاب‌های خود را به سایر زبان‌ها به ناشران دیگر واگذار کرده‌اند و یا درصدد فروش حق نشر (کپی رایت) کتاب یا کتاب‌های خود به ناشران سایر کشورها هستند، می‌توانند در این نمایشگاه ثبت‌نام کنند.

همچنین، ناشران ایرانی که کتاب‌های خود را برای ارائه به بازارهای جهانی، به زبان‌های غیرفارسی منتشر کرده‌اند، مجاز به شرکت در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند.

نهادها، سازمان‌ها، موسسات، انجمن‌ها و تشکل‌هایی که فعالیت آنها در حوزه دیپلماسی فرهنگی تعریف شده باشد و یا محصولات فرهنگی در حوزه نشر برای عرصه بین‌المللی تولید کرده باشند نیز می‌توانند در این دوره نمایشگاه مجازی کتاب تهران شرکت کنند.

همچنین ناشران و آژانس‌های ادبی ایران که علاقه‌مند به خرید و فروش حق نشر (کپی رایت) کتاب از ناشران و آژانس‌های ادبی خارجی هستند می‌توانند برای ثبت‌نام در بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران اقدام کنند.

کتاب‌های ناشران داخلی باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد و به شکل قانونی در ایران منتشر شده باشند. ناشران صرفاً می‌توانند به معرفی کتاب‌های تالیفی منتشر شده خود بپردازند. اولویت با کتاب‌هایی با محتوای ایرانی اسلامی، دو یا چند زبانه و هم چنین برگزیدگان جشنواره‌های ملی و یا بین‌المللی است. از لحاظ زمان چاپ، اولویت با کتاب‌هایی است که آخرین ویرایش و یا تجدید چاپ آن مربوط به ۵ سال اخیر باشد.

بخش بین‌الملل نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ساعت ۹ تا ۱۵ با شماره تلفن‌های ۶۶۴۱۵۵۴۰ پاسخگوی سوالات متقاضیان برای ثبت‌نام در نمایشگاه خواهد بود و متقاضیان می‌توانند به‌صورت غیر حضوری با نشانی الکترونیکی international@tibf.ir سوالات خود را مکاتبه کنند.

راهنمای جامع الکترونیکی ثبت نام در بخش بین‌الملل نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سایت register-int.tibf.ir در دسترس است.

کد خبر 465007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.