اینفانتینو از حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال کرد

رییس کمیته ملی المپیک گفت: رییس فیفا اعلام کرد از حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال می کند.

به گزارش ایمنا، رضا صالحی امیری در حاشیه رونمایی از تندیس پنج قهرمان المپیک و پار المپیک در مورد پیگیری از فیفا در مورد عدم حضور کمیته ملی المپیک در مجمع فدراسیون فوتبال بیان کرد: کمیته بین‌المللی المپیک نتیجه انتخابات داخلی فدراسیون‌ها را وقتی تأیید می‌کند که امضای کمیته ملی المپیک آن کشور در مجمع باشد. این در حالی است که فدراسیون فوتبال، کمیته ملی المپیک را از فهرست مجمع بیرون گذاشته است. از این رو به فیفا و اینفانتینو اعتراض کردیم و اینفانتینو اعلام کرد از حضور کمیته ملی المپیک ایران در مجمع فدراسیون فوتبال استقبال می‌کنیم.

او ادامه داد: فدراسیون فوتبال با بی تدبیری اقدام به این کار کرد. فدراسیون فوتبال باید شفاف سازی را سر لوحه کار خود قرار دهد و تمام اقدامات برنامه‌ها و قراردادها را شفاف سازی کند. به نظر می‌رسد فوتبال نسبت به دیگر فدراسیون‌ها در معرض اتهام قرار دارد. مسئولان به این موضوع توجه داشته باشند و در مورد تمام موارد شفاف سازی لازم را داشته باشند.

صالحی امیری در پاسخ به این پرسش که پاسخ فیفا به فدراسیون فوتبال منتقل کردید یا خیر، گفت: ما در این زمینه مکاتبه دیگری با کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم و منتظر پاسخ IOC هستیم تا مجموع جواب این دو نهاد را به فدراسیون فوتبال منعکس کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در مورد مشکلات فدراسیون ناشنوایان گفت: نسبت به فدراسیون ناشنوایان حساسیت خاصی دارم و یک ماه پیش یک میلیارد تومان اختصاص دادیم تا مشکلات خود را حل کنند. برای ما اهمیت دارد پیش از مدال و سکو مرام قهرمانی گسترش پیدا کند.

صالحی امیری در مورد تأمین منابع ارزی برای بازی‌ها، گفت: پیش‌بینی ما ۲ میلیون دلار هزینه ارزی و بیش از ۵۰ میلیارد هزینه ریالی برای رویدادهای سال آینده است که در لایحه بودجه دولت با آن موافقت شده است الان در مسیر مجلس است و مطمئناً نمایندگان مجلس تصویب می‌کنند. در سال ۱۴۰۰ شرایط جدیدی رقم می‌زنیم و کام ملت شیرین خواهد شد. ما شش رویداد داریم که می‌توانند ذائقه ملت را تغییر دهد و از فشار کرونایی کم کند.

او درباره‌ی میزبانی ایران در جام ملت‌های آسیا گفت: تقاضا می‌کنم با واقعیت‌ها صحبت کنیم. الان در شرایط کرونا امکان میزبانی نداریم اما برای قبول میزبانی اول باید اجماع در سطح ملی شکل بگیرد. و نظام حمایت حداکثری داشته باشد. دوم نیاز بودجه‌ای است. قطر برای برگزاری بازی‌های آسیایی ۲۰۳۰ یک و نیم میلیارد دلار تضمین کرد که می‌پردازد. عربستان و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار برای بازی‌های ۲۰۳۴ تضمین کرد. اما ما در شرایطی نیستیم برای تقبل هزینه‌های سنگین تضمینی بدهیم و وقتی نمی‌توانیم نباید هم در خواستی داشته باشیم. سوم، بحث سخت افزار است و باید ظرفیت‌های سنگینی ایجاد شود که در فضای فعلی این سخت افزار وجود ندارد.

کد خبر 465001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.