پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی»

قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی با پاسداشت مقام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی زحمات برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» را ارج نهاد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی جشنواره تئاتر «سردار آسمانی»، قادر آشنا مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی خطاب به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» قدردانی کرد.

متن پیام آشنا به این شرح است:

«هرگز این گمانشان نبود که نامتان، یادتان، سیره و سیاقتان، آن زمان که در جایگاه محفوظتان در نزد پروردگار محظوظید، این چنین، به مانند صدها و هزاران لاله عاشق در سراسر ایران بشکفد.

بی‌شک ناظرید بر شور تک‌تک اهالی هنر نمایش؛ پاسداران کرامت انسانی، که چگونه عاشقانه در گوشه‌گوشه ایران‌مان که پاره تن‌تان بود، از شما، آنان که رهروشان بودید و آنان که رهروتان هستند، می‌گویند. چرا که می‌خواهند اثرشان را همنشین واژه عزت‌آفرین «مقاومت» سازند، از لزوم ارجحیت شرافت در هر زمان و مکان، چنان که برای شما بود بگویند، خود را به «ارزش» هایی که حیات ما و میهن‌مان وامدار آن است مزین سازند و «تئاتر مقاومت» را بر صحنه برند.

اینک هنرمندانی شریف از کرمان، بجنورد، اراک، کرمانشاه، بروجرد، کرج، خرمشهر، تبریز، خمینی‌شهر، ساری، جیرفت، قرچک، زاهدان، اصفهان، دهلران، بوشهر و تهران در دومین جشنواره ملی تئاتر «سردار آسمانی» از شمایی می‌گویند که وطن را بسیار بیش از جان، عزیز می‌داشتید. خدا قوت و خسته نباشید می‌گویم به اهالی زادگاهتان کرمان که همت عالی‌شان گردآمدن این پروانه‌های عاشق نور را به گرد وجودتان، میسر کرده و بستری فراهم آورده است که فخر هنرمندانی باشید که بر روی صحنه تئاتر از شما می‌گویند.

هنرمندانی که چاره‌یابند و چاره‌ساز و حتی در برابر تنگنایی چون آن‌چه ویروس نوظهور کرونا پیش روی جهان نهاده است، می‌دانند چگونه با بهره‌گیری از امکانات پخش برخطِ آثارشان، از بزرگمردی بگویند که شمایید.

می‌دانم که ناظرید و می‌بینید اما «ژنرال خورشید»، نمی‌توانم از بازگویی لذتی که شنیدن نام آثاری که «سربازان حاج قاسم»، با شوری که شما در دل‌های‌شان نهاده‌اید ساخته‌اند چشم بپوشم.

می‌دانم که مدد می‌دهید عاشقانتان را، دست بر دعا برمی‌دارم برای طلب یاری این پروانگان گردآمده به دور شمع وجودتان، باشد که رستگار شویم.»

کد خبر 464969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.