بیانیه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی به مناسبت حماسه ۹ دی

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای، ضمن گرامی‌داشت ۹ دی و تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب، گفت: به برکت خون شهدا و حضور مستحکم مردم در مقابل دشمنان، ایران اسلامی مسیر رشد را محکم و استوار خواهد برداشت.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر معظم انقلاب: در شرایط فتنه، کار دشوارتر است؛ تشخیص دشوارتر است. البته خدای متعال حجت را همیشه تمام می‌کندتاریخ ایران اسلامی سرشار از روزهای پرشور و خروش بوده است و مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی مهمترین پشتیبان و پاسدار انقلاب و ارزش‌های آن بوده‌اند.

سال ۱۳۸۸ در حالی که انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت بالا برگزار شده بود، برخی بی‌اعتنا به قوانین کشور و ظرفیت‌های حقوقی برای پاسخگویی به اعتراضات، ماه‌ها کشور را درگیر فتنه‌گری خود کرده و مشکلات و خسارات عدیده‌ای را به بار آوردند که ناامنی اجتماعی فراوانی را برای مردم به‌وجود آورد و امنیت ملی کشور را به مخاطره انداختند.

حامیان فتنه بدون توجه به فرمایشات رهبر حکیم انقلاب «مدظله‌العالی» و دلسوزان کشور و با دروغ بزرگ تقلب در انتخابات در دام طراحی شده از جانب زخم خوردگان از انقلاب و مردم ایران حرکت کرده و همراه با دشمنان قسم خورده کشور موجبات خشنودی ایشان را فراهم کردند که این اقدامات مستبدانه فتنه‌گران دل مردم دلسوز، متدین و انقلابی را خون و آرامش خاطر همگان را مختل کرد.

اوج این جسارت و بی‌شرمی زمانی رقم خورد که مردم عاشق حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) در روز عاشورا مشغول عزاداری بودند و اغتشاشگران و فتنه‌گران با حرمت‌شکنی به ساحت مقدس ایشان روی دیگر خود را نیز نشان دادند و مردمی که با عشق به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) طاغوت ستمشاهی را شکست داده و در دفاع مقدس نیز با همین روحیه در مقابل دشمنان ایستادگی کرده بودند به خروش آمده و در راهپیمایی عظیم و تاریخی ۹ دی به فتنه و اغتشاش خاتمه دادند.

۹ دی روز تجدید عهد با حکمت، دوراندیشی، سلامت و صلابت رهبری الهی است که جز برای رضای خدا سخن نمی‌گوید و اراده و گام‌های او برای حمایت از تمامیت جمهوری اسلامی ایران و تأمین منافع عمومی مردم و استقرار جامعه اسلامی است.

به راستی این حجم و سطح از انسجام عمومی در هیچ جای جهان بدیلی ندارد و مردم بصیر و انقلابی در راه دفاع از دین و کشور مقابل دشمنان اسلام و ایران ایستادگی و استقامت تاریخی دارند و مردم با تکیه به ولی فقیه زمان و غیرت و بصیرت مستکبران را ناامید کرده و نصرت الهی را رقم زدند و ایران اسلامی در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر (عج) در عصر غیبت از فتنه‌های زمان پیروز و سربلند بیرون آمده و خواهد آمد.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با گرامی‌داشت ۹ دی “روز بصیرت و میثاق با ولایت” و تجدید بیعت با رهبر حکیم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای «مدظله‌العالی» همه فرهیختگان به بازخوانی ابعاد حماسه ۹ دی دعوت می‌کند و تأکید می‌کند که به برکت خون شهدا و مجاهدت‌های ایثارگران با حضور مستحکم مردم در مقابل دشمنان، ایران اسلامی مسیر پیشرفت را محکم و استوار خواهد برداشت و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی علی‌رغم تمام بدخواهی‌ها به نقطه مطلوب خود یعنی تمدن نوین اسلامی خواهد رسید و ان‌شاءالله پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت مهدی (عج) تحویل خواهد شد.

کد خبر 464951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.