رونمایی از سامانه «توان هفت» تا بهمن‌ماه ۹۹

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدوارم تا اواسط بهمن‌ماه سامانه کارآفرینی توان هفت به شکل رسمی معرفی شود تا هم مردم از مزایای آن به‌طور کامل مطلع شوند، هم زمینه توزیع آموزش و خلق کارآفرینی به طور یکسان برای شهروندان به نحو شایسته‌تری دنبال شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش خسروی در یک گفت و گوی زنده تلویزیونی اظهار کرد: یکی از شعارهای شورای پنجم، بهبود اکوسیستم کارآفرینی اصفهان بود و سعی شد در این سه سال که شورا کار خود را شروع کرده، هر ساله یک اتفاق استارتاپی خوب در شهر رقم بخورد.

وی با بیان اینکه اصفهان اولین و تنها شهر کشور است که شهرداری آن در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر برای جلب مشارکت استارتاپ‌ها ورود کرده است، افزود: سیاست بر این بود تا آموزش‌ها و مهارت‌های حوزه کسب‌وکار بین همه شهروندان و با موضوع عدالت اجتماعی توزیع شود که در این راستا به صورت پراکنده و مستمر کلاس‌های مربوط به حوزه کسب‌وکار برگزار می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بدین سبب و برمبنای طرح «توان هفت»، هدف گذاری شده تا هر کدام از شهروندان اصفهان ۱۰۰ ساعت آموزش کارآفرینی کسب کند یعنی ۱۰ میلیون نفر ساعت در قالب توان هفت محتوای مناسب آموزشی ارائه می‌شود؛ از سال ۹۷ تاکنون به طور مداوم رویدادهایی برگزار و ضبط شده و محتوای آن در درگاه اینترنتی مختص آن بارگذاری شده است.

خسروی خاطرنشان کرد: امیدوارم تا اواسط بهمن‌ماه سامانه کارآفرینی توان هفت به شکل رسمی معرفی شود تا هم مردم از مزایای آن به‌طور کامل مطلع شوند، هم زمینه توزیع آموزش و خلق کارآفرینی به طور یکسان برای شهروندان به نحو شایسته‌تری دنبال شود.

افزایش سرمایه خطرپذیر شهرداری تا ۲۰ میلیارد تومان در قالب «اصفهان ۱۴۰۵»

وی با بیان اینکه شورا به شهرداری اجازه داده که تا سقف پنج میلیارد تومان در صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر سهیم باشد، خاطرنشان کرد: با دو میلیارد تومان از این سرمایه و کمک پنج میلیارد تومانی بخش خصوصی صندوق هدهد شکل گرفت و در گام اخیر، این صندوق با همکاری صندوق پژوهش فناوری اصفهان و تعدادی از مراکز کارآفرینی چند رویداد استارتاپی را اجرا کردند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به برگزاری رویداد ۱۰۰ استارتاپ تاکید کرد: فرصت‌های خلق ثروت نه فقط در ایران بلکه در هیچ کجای دنیا توزیع یکسان و برابر نداشته است یعنی دسترسی به کار و فرصت‌های خلق ارزش و خلق ثروت تاکنون نابرابر بوده و این نابرابری مانند دو نقطه در شکل‌گیری یک زاویه هستند که در ابتدا فاصله آن‌ها خیلی کم است ولی هرچه پیش می‌رویم این دو نقطه از هم فاصله بیشتری گرفته و به یک شکاف طبقاتی آشکار می‌رسند.

وی افزود: ۲۳۰ طرح در رویداد ۱۰۰ استارتاپ شرکت کرد که ۵۵ طرح از آنها اجازه حضور و ارائه برای سرمایه‌گذار پیدا کرد و ۳۱ طرح از آن‌ها موفق به جذب سرمایه شد؛ اگر با صاحبان این ۳۱ طرح صحبت کنید می‌بینید که تقریباً همه آنها متعلق به طبقه متوسط و رو به پایین جامعه هستند.

خسروی با بیان اینکه سال ۹۹ یکی از بدترین سال‌ها برای برگزاری رویدادها بوده و به اجبار همه آن‌ها به سمت اجرای مجازی رفتند، گفت: اصولاً ذات کارآفرینی چه در تشکیل تیم و چه در توسعه بازار، شبکه سازی است که در حوزه مجازی این اقدام به خوبی رخ نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: اتفاق خوبی که در سال ۹۹ افتاد ثبت شرکت هدهد همچنین تصویب طرح اصفهان ۱۴۰۵ بود که در آن مصوب شد تا سرمایه صندوق خطر پذیر شهرداری اکنون که حدود دو میلیارد تومان است تا پایان سال ۱۴۰۵ به ۲۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورا اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: همچنین در راستای بهبود اکوسیستم کارآفرینی اصفهان به افتتاح باشگاه مشاوران پرداخته شد زیرا دسترسی به مشاور در کسب‌وکار ممکن است مثل یک گلوگاه برای رشد اقتصادی عمل کند.

شهروند دیپلمات روابط کشور در دنیا را از صدها کانال دنبال می‌کند

وی با اشاره به فراخوان جدید شهرداری اصفهان با موضوع «شهروند دیپلمات»، آن را یک اقدام خوب، با کمک و خلاقیت اداره کل ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری اصفهان دانست و ادامه داد: شهروند دیپلمات به نوعی رابطه غیررسمی بین دو کشور یا دو شهر اطلاق می‌شود که توسط شهروندان مدیریت می‌شود.

خسروی اظهار کرد: دستگاه دیپلماسی رسمی، وزارت امور خارجه است که با کشورهای مختلف دنیا ارتباط برقرار می‌کند و به امضای تفاهم نامه و قراردادهای بین‌المللی می‌پردازد؛ این یک روند عادی و رسمی در همه جای دنیاست.

وی با بیان اینکه از سوی دیگر برخی شهروندان به‌خاطر قابلیت‌های خود بدون اینکه از کانال دیپلماسی رسمی عبور کنند، یک حلقه ارتباطی بین کشورشان و کشورهای دیگر برقرار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مدت‌ها پیش از انتشار این فراخوان، چندین اصفهانی ساکن دیگر کشورها در این حوزه مشغول فعالیت بوده‌اند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورا اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در روابط دیپلماسی رسمی تنها یک کانال دیده می‌شود که آن هم کانال وزارت امور خارجه است اما هنگامی که به سراغ شهروند دیپلمات می‌رویم چندین راهکار به‌وجود می‌آید یعنی توسعه روابط کشور در دنیا از صدها کانال شهروندی انجام می‌شود.

خسروی اضافه کرد: دو سال پیش با حمایت حوزه بین‌الملل شهرداری یک شهروند ایرانی رویدادی را میان اصفهان و مسقط برگزار کرد که اصفهان در قالب آن میزبان یک هیئت ۳۰ نفره عمانی بود؛ رویدادی که نمونه‌ای از نقش‌آفرینی یک شهروند دیپلمات برای تبادل ایده‌های استارتاپی و کسب و کار بین دو شهر است.

کد خبر 464947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.