پرش قورباغه‌ فرامی‌رسد

دو قسمت ابتدایی سریال قورباغه منتشر شد و اگرچه خط داستانی و محتوای اصلی سریال هنوز مشخص نشده است اما هومن سیدی توانسته هیجان مخاطب را بالا نگه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته دومین قسمت از سریال قورباغه منتشر شد، سریالی که پس از دو بار توقیف و توقف در پخش بالاخره در نماوا به نمایش درآمد و مخاطبان توانستند آن را ببینند. قورباغه حتی پیش از پخش هم توانسته بود طرفداران پر و پا قرصی پیدا کند، زیرا با حضور نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی و هومن سیدی خیلی‌ها به انتظار پخش این سریال نشسته بودند.

قسمت اول قورباغه پس از کش و قوس فراوان چهارشنبه هفته گذشته پخش شد، در این قسمت تمام اِلمان‌هایی که فضای کلی سریال را به مخاطب بدهد وجود داشت. آغاز سریال با حمام رفتن سه جوان در شهرک اکباتان در شب چهارشنبه سوری بود. صدای تیر و ترقه در تقریباً تمام بخش‌های فیلم به گوش می‌رسد و بِزه و خلاف نیز در تمام حرکات و رفتار شخصیت‌ها موج می‌زند و البته سکانس که موسیقی «رپ» در آن گنجانده شده که هیچ کارکردی جز سر ذوق آوردن مخاطب جوان نداشت.

تمام این سکانس‌ها و حرکات و اعمال شخصیت در نهایت به یک دزدی ختم شد، اتفاقی که می‌توان نقطه ضعف قسمت اول دانست، سریع رخ دادن این دزدی بود؛ یعنی از تصمیم تا رسیدن به خانه «نوری» خیلی زود اتفاق افتاد و انگیزه اصلی شخصیت‌ها گم شد. البته می‌توان به دلیل استفاده زیاد شخصیت‌ها از مواد مخدر این تصمیم سریع را توجیه کرد.

نقطه قوت قسمت اول پایان شوکه کننده آن بود، هومن سیدی در مقام کارگردان هر آنچه که نیاز بود تا مخاطب درگیر سریال بماند و قسمت بعدی را نیز تماشا کند، در سکانس پایانی گنجاند. مرگ‌های جنجالی، قانع شدن، ظاهر شدن «نوری» (نوید محمدزاده) و سرنوشت «رامین» (صابر ابر) شاید مهم‌ترین انگیزه برای تماشای قسمت دوم سریال باشد.

قسمت دوم این سریال هم شب گذشته پخش شد، این قسمت البته خرده روایتی از دو شخصیت فرعی سریال بود و به نظر می‌رسد که برای آشنایی مخاطب با شخصیت «نوری» است. در این قسمت داستان دو نفر از زیردستان نوری و چگونگی آشنایی آن‌ها به نمایش درآمد و در دقایق پایانی به سکانس پایانی قسمت اول گره خورد. همچنان یک پایان خوب و پرکشش باعث شد تا در انتظار پخش قسمت سوم بنشینیم.

اگرچه برای نقد و قضاوت سریال قورباغه بسیار زود است، اما به نظر می‌رسد این سریال در فرم و محتوا درست جایی بین ساخته‌های سینمایی هومن سیدی از جمله «آفریقا»، «سیزده» و «مغزهای کوچک زنگ زده» حرکت می‌کند. به نظر می‌رسد دو قسمت ابتدایی این سریال بیش از هر چیز برای شخصیت‌پردازی دو شخصیت اصلی یعنی «نوری» و «رامین» باشد و از قسمت‌های بعدی با پیدا شدن خط اصلی داستان قورباغه پرش کند.

کد خبر 464936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.