صدرالحسینی: سربازان شهید سلیمانی تا اخراج اشغالگران از پای نخواهند نشست

یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: اشتباه دشمن این بود که فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم راهش پایان می‌یابد، غافل از اینکه سربازان شهید سلیمانی در تداوم این راه ثابت قدم هستند و تا اخراج اشغالگران از پای نخواهند نشست.

سیدرضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، به مناسبت سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی اظهار کرد: علاوه بر همه ویژگی‌های اخلاقی منحصر به‌فرد حاج قاسم سلیمانی، نگاه جامع به موضوعات مختلف نیز از ابعاد شخصیتی مهم این شهید بزرگوار بود.

وی افزود: سردار سلیمانی به عنوان یکی از شاگردان مکتب اسلام با همین جهان‌بینی خاص اعتقادی و با دید فراملی، هنگامی که مردم مظلوم منطقه مورد هجوم تروریست‌های داعشی دست‌پرورده غرب قرار گرفتند، هیچ شکی به خود راه نداده و به سرعت به یاری آن‌ها شتافت.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: با توجه به حمایت‌های نظام سلطه به‌ویژه آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و پول پاشی سعودی از داعش، مقابله با این جریان اتفاق ساده‌ای نبود؛ اما انگیزه الهی نجات انسان‌ها از این رنج، سردار را وا می‌داشت تا بتواند در نقاط مختلف، دسیسه‌های دشمن را ناکام کند.

صدرالحسنی با بیان اینکه همین دیدگاه اعتقادی باعث پیروزی جریان مقاومت بر تروریست‌های تا بن دندان مسلح شد، گفت: مکتب شهید سلیمانی با خون وی آبیاری شد و درخت نوپایی که از ابتدای انقلاب اسلامی با تأکید بر وحدت مظلومان عالم بنا نهاده شده بود، امروز به بار نشسته است. پس از شهادت سردار سلیمانی، خون تازه‌ای در کالبد جریان آزادی‌طلب منطقه دمیده شد و رویکرد تازه‌ای در مقابله با اشغالگران به‌ویژه در عراق شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: نقش سردار سلیمانی در نزدیکی جریان‌های مقاومت منطقه از فلسطین گرفته تا عراق، سوریه و یمن غیر قابل انکار است. قهرمان ملی ما دنبال نجات مردم هر آئین و فرقه و نژاد از دست مستکبران بود و همین مسئله سبب شده حتی دشمنان، وی را «قهرمان واقعی مبارزه با تروریسم» بدانند.

به گفته این کارشناس مسائل منطقه، رایزنی و نزدیکی میان گروه‌های فلسطینی حماس و جهاد اسلامی با حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن نمود واقعی این مسیر است و با این نگاه انسانی بود که گروه‌های مختلف دینی و قومی منطقه از شیعیان گرفته تا اهل سنت، مسیحی و حتی ایزدی زیر یک چتر گرد آمدند و تحقق رؤیاهای غربی_ عبری را ناکام گذاشتند.

صدرالحسینی یادآور شد: امروز در حشدالشعبی عراق بخش بزرگی از جوانان، اهل سنت و درصد کمتری مسیحی حضور دارند؛ در حالی که سردار سلیمانی نه مسیحی بود و نه سنی. در تشکیلات بسیج عمومی سوریه علیه مزدوران غربی هم همین ترکیب وجود دارد. این نگاه مدیریتی که تحت فرماندهی میدانی شهید سلیمانی شکل گرفت، امروز به دیگر هسته‌های مقاومت منطقه تسری پیدا کرده و نوید آن را می‌دهد که به‌زودی با تشکیل جبهه واحد، زمینه شکست خفت‌بار آمریکا فراهم شود.

وی با بیان اینکه شناساندن آمریکا به عنوان دشمن ملت‌های منطقه کاری بود که فقط از دست فردی مانند حاج قاسم ساخته بود، گفت: این هدف امروز در حال محقق شدن است و ایالات متحده در چاه حماقت‌ها و ماجراجویی‌های جهانی خود گرفتار شده است. اتحاد میدانی گروه‌های مقاومت با مدیریت حاج قاسم سلیمانی، کاخ‌سفید نشینان را به این نتیجه رسانده بود که اگر این مسیر ادامه یابد، به‌زودی فریاد همه مردم منطقه برای رهایی از ظلم‌های آن‌ها بلند خواهد شد.

این کارشناس مسائل منطقه خاطرنشان کرد: این برداشت درستی بود، اما تصور اشتباه دشمن آنجا بود که فکر می‌کرد با شهادت حاج قاسم این راه وی پایان می‌یابد، غافل از اینکه سربازان شهید سلیمانی در تداوم این راه ثابت قدم هستند و تا اخراج اشغالگران از پای نخواهند نشست.

کد خبر 464915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.