بازسازی ۸ بقعه تاریخی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریال

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان گفت: در هشت بقعه تاریخی ناحیه یک شهرستان اصفهان عملیات عمرانی و بازسازی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.

حجت‌الاسلام اصغر توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه اصفهان شهری تاریخی و دارای بقاع متبرکه و موقوفات با قدمت زیاد است، اظهار کرد: باید توجه داشت که حفظ و نگهداری این بقاع نیازمند اعتبار زیاد و هماهنگی و همکاری بین دستگاهی است.

وی افزود: گنبد بقعه امامزاده اسماعیل (ع)، امامزادگان جعفر و مرتضی (ع)، امامزاده درب امام و گنبد مدرسه چهارباغ در معرض آسیب جدی است، با توجه به شرایط جوی و حجم آلاینده‌ها برخی از این آثار بیش از گذشته آسیب پذیر شده و این امر موجب به نگرانی شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه یک اصفهان با اشاره به اینکه آثار تاریخی میراثی ماندگار از گذشته است و باید حفظ شود، تصریح کرد: برای این امر برقراری تعامل بین اداره اوقاف و میراث فرهنگی امری ضروری است و اداره اوقاف آمادگی کامل برای همکاری به منظور بازسازی آثار تاریخی موجود در موقوفات را دارد.

وی با بیان اینکه برای بازسازی این آثار تاکنون با سازمان میراث فرهنگی استان نامه نگاری‌هایی را داشتیم و منتظر اعزام کارشناسان میراث فرهنگی هستیم، تاکید کرد: در هشت بقعه ناحیه یک شهرستان اصفهان عملیات عمرانی با اعتبار ۲۳۰ میلیارد ریالی در حال انجام است.

کد خبر 464857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.