کرونای جدید انگلیسی به چه کشورهایی سرایت کرده است؟

گونه جدید ویروس کرونا که در ابتدا در کشور انگلستان کشف شده بود، در کشورهایی مانند فرانسه، سوئد، استرالیا، ژاپن، سنگاپور و کانادا نیز شیوع پیدا کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج بررسی‌های محققان نشان می‌دهد هفته گذشته افراد زیادی در انگلستان به بیماری کرونا مبتلا شدند. محققان معتقد هستند که گونه جدید ویروس کووید -۱۹ سریع‌تر انتقال پیدا می‌کند و کنترل آن نیز بسیار دشوار است. همه ویروس‌ها جهش پیدا می‌کنند؛ بنابراین این اتفاق بسیار طبیعی است، اما معمولاً بیشتر جهش‌ها بی‌خطر هستند و آسیب زیادی به فرد وارد نمی‌کنند.

گروهی از پژوهشگران در مورد گونه جهش یافته ویروس کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که میزان انتقال این گونه ۵۰ درصد بیشتر از گونه‌های پیشین ویروس کرونا است. البته هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد گونه جدید باعث بروز بیماری شدیدتر می‌شود. علاوه بر این محققان هنوز نمی‌دانند که چرا میزان انتقال این نوع ویروس کووید -۱۹ بیشتر است. البته نتایج مطالعات قبلی نشان می‌دهد که این نوع ویروس انگلیسی می‌تواند سلول‌های انسانی را راحت‌تر آلوده کند و در سلول‌های میزبان با سرعت بیشتری تکثیر پیدا می‌کند. بنابراین مقامات بهداشتی باید شیوع گونه جدید ویروس کووید -۱۹ را جدی بگیرند و برای کنترل شیوع آن بیشتر تلاش کنند.

به احتمال بسیار زیاد گونه جدید ویروس کووید -۱۹ به ایالات متحده نیز راه پیدا خواهد کرد. بنابراین افراد باید بیش از پیش اقدامات پیشگیرانه مانند ماسک زدن، شستن دست‌ها، حفظ فاصله اجتماعی و حضور نیافتن در اجتماعات بزرگ را رعایت کنند. محققان باور دارند که واکسن‌های کرونا برکنترل این گونه جدید نیز تاثیرگذار است و اگر افراد آسیب پذیر جامعه سریع‌تر این واکسن را دریافت کنند، ممکن است در برابر ویروس جهش یافته نیز ایمن شوند.

اولین موارد ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا در فرانسه، اسپانیا، کانادا، ژاپن، اسپانیا و سوئد کشف شده است. یک فرد فرانسوی که در انگلستان زندگی می‌کرد در تاریخ ۱۹ دسامبر وارد فرانسه شد و مشخص شد که به گونه جدید ویروس کووید -۱۹ مبتلا شده است. مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که او هیچ علائم خاصی از بیماری را ندارد و فقط خود را در منزل قرنطینه کرده است. علاوه بر این چهار نفر در شهر مادرید در اسپانیا نیز به این نوع از ویروس مبتلا شده‌اند، اما وضعیت سلامت آن‌ها خوب است. به نظر می‌رسد گونه جدید ویروس کرونا زمانی وارد این کشور شد که یک فرد بیمار به فرودگاه مادرید پرواز کرد.

مقامات بهداشتی کانادا نیز تایید کردند که یک زوج در این کشور به نوع جدید ویروس کووید -۱۹ آلوده شده‌اند. این دو نفر به مکان دیگری سفر نکرده و در معرض ابتلا به ویروس نیز نبوده‌اند. کشور کانادا تمام پروازها را از کشور انگلستان متوقف کرده است. علاوه بر این در دو روز گذشته، هفت نفر در ژاپن به گونه جدید ویروس کرونا مبتلا شدند، پنج نفر از آن‌ها از انگلستان به ژاپن سفر کرده بودند. همه افراد مبتلا به این ویروس در ژاپن به جز یک نفر آن‌ها که احساس خستگی می‌کرد هیچ علائمی نداشتند.

مقامات بهداشتی استرالیا نیز اعلام کردند که چهار نفر در این کشور از تاریخ ۲۲ دسامبر، یعنی ۶ روز پیش به نوع جدید ویروس کووید -۱۹ مبتلا شدند. این کشور پروازها را از انگلستان متوقف نکرده است، زیرا مقامات استرالیا مسافران را به مدت ۱۴ روز در یک هتل قرنطینه می‌کنند. علاوه بر این کشور سوئد نیز تایید کرده که گونه جدید ویروس کووید -۱۹ در این کشور نیز کشف شده و یک نفر که اخیراً از انگلستان به سوئد سفر کرده بود به این بیماری مبتلا شده است. مقامات بهداشتی اعلام کرده‌اند که این مسافر در قرنطینه به سر می‌برد و هیچ فرد دیگری در کشور سوئد به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا نشده است. مقامات سوئد ورود مسافران از کشور انگلستان و دانمارک را ممنوع کرده‌اند.

گونه جدید ویروس کووید -۱۹ در عمان نیز شیوع پیدا کرده است. تعدادی از افراد مبتلا به این ویروس از انگلستان به عمان بازگشته بودند. بنابراین مقامات این کشور به سرعت پروازها را از انگلستان متوقف کرده و مرزهای خشکی و دریایی را نیز تعطیل کردند. عمان در انتظار رسیدن اولین محموله‌های واکسن فایزر است. وزارت بهداشت سنگاپور نیز از کشف چندین مورد از ویروس جهش یافته کرونا در این کشور خبر داد. مقامات این کشور اعلام کردند تمام مسافرانی که از اروپا می‌آیند، باید پس از ورود به مدت ۱۴ روز در مراکز مشخص شده قرنطینه شوند.

علاوه بر این مقامات کره جنوبی نیز اعلام کردند سه نفر که پنج روز پیش از لندن به کره جنوبی پرواز کردند، به کرونای انگلیسی مبتلا شدند. وقوع این اتفاق باعث افزایش تلاش‌های مقامات این کشور در راستای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی خواهد شد.

کد خبر 464677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.