استونی تا سال ۲۰۳۵ کاملا سبز می‌شود

یک شهر هر چه از پوشش سبز بیشتری برخوردار باشد در نظر ساکنان آن محبوب‌تر خواهد بود و ضمن داشتن مزایای بیشمار برای شهر، زیست‌پذیری آن را افزایش خواهد داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات رسمی تالین، پایتخت استونی، قصد دارند با همکاری تعداد پنج هزار نفر از شهروندان به توسعه شهر از طریق سبزسازی آن تا سال ۲۰۳۵ بپردازند. بدون شک، پوشش سبز شهری، سبک زندگی سالم‌تری را برای مردم به ارمغان خواهد آورد و به همین دلیل است که تعداد زیادی از ساکنان تالین متعهد شده‌اند در توسعه سبز شهر، از هیچ کمکی به مقامات محلی دریغ نکنند. شهردار پایتخت استونی ادعا کرده است که برای رسیدن به هدف فوق، ابتدا باید شهروندان تالین را از مزایای سبزسازی شهر آگاه کرده، سپس قدم به قدم برای ایجاد تغییرات کوتاه و درازمدت در شهر تصمیماتی اتخاذ کند.

در واقع، مقامات محلی تالین قصد دارند به ساکنان حس مالکیت شهری بدهند تا از این طریق آن‌ها را به همکاری برای توسعه سبز شهر سوق دهند. این کار اقتصاد پایتخت استونی را نیز به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار خواهد داد چرا که گردشگران سراسر دنیا، وجود فضاهای سبز را یکی از مهم‌ترین معیارها برای انتخاب مقصد سفر خود در نظر می‌گیرند. بدیهی است که تغییر نگرش ساکنان یک شهر بر بهبود سبک زندگی آن‌ها تأثیر خواهد گذاشت و مردم را به تلاش برای بهبود هرچه بیشتر رفاه جسمی و روحی خود سوق خواهد داد.

البته تصمیمات مقامات تالینی برای توسعه شهر تا سال ۲۰۳۵، تنها به سبزسازی شهر ختم نخواهد شد بلکه این افراد اهداف بلندپروازانه‌تری را در ذهن خود پرورانده‌اند. به عنوان مثال تا سال ۲۰۳۵، تالین شهری دوستدار ساکنان خواهد بود که بسیاری از خیابان‌های آن به سواحل دریا منتهی می‌شود. علاوه بر این، تمام ساکنان شهر در نزدیکی محل زندگی خود به فضاهای سبز و مراکز تفریحی دسترسی خواهند داشت، اقتصاد هوشمند و مدور رونق خواهد یافت، آموزش و یادگیری شکلی پیشرفته‌تر به خود خواهد گرفت و در نهایت تنوع زیستی در شهر به طور قابل چشمگیری افزایش خواهد یافت.

کد خبر 464607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.