ویژه برنامه‌های رادیو به مناسبت سالروز شهادت شهید سلیمانی اعلام شد

شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۶۲۵ برنامه، ۱۱۸ عنوان و به مدت ۲۴۰ ساعت و ۵۰ دقیقه به سالگرد شهادت سردار سلیمانی می‌پردازند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رسانه ملی برای پاسداشت اولین سالگرد شهادت سپهبد شهید سلیمانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهد داشت و شبکه‌های رادیویی نیز به فراخور ماموریت‌ها و مخاطبان خود در این مسیر قدم بر می‌دارند.

به این منظور، شبکه‌های رادیویی در مجموع با ۶۲۵ برنامه، ۱۱۸ عنوان و به مدت ۲۴۰ ساعت و ۵۰ دقیقه به سالگرد شهادت سردار سلیمانی می‌پردازند.

در مکتب قاسم سلیمانی

بنا بر این گزارش مهمترین موضوعات اشاره شده در این برنامه‌ها عبارتند از: مکتب قاسم سلیمانی و بازخوانی شخصیت انقلابی و مدیریت خلاقانه وی برای گام دوم انقلاب اسلامی، خدمات راهبردی سپهبد سلیمانی در تبادلات تجاری بین ایران و کشورهای دوست و همسایه خلیج فارس، تشریح نقش سپهبد سلیمانی در جریان مقاومت و ویژگی‌های شخصیتی ایشان، شباهت‌های زندگی شهید فخری زاده و حاج قاسم، ابعاد شخصیت والا و ارزشمند جهانی شهید سلیمانی، محصولاتی که با مدیریت شهید سلیمانی بومی‌شد.

رادیو ایران مستند نمایشی تولیدی «صور از خاور» را با موضوع معرفی زندگی سردار سلیمانی و جبهه مقاومت شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۳ دی ساعت ۲۲:۳۰ روی انتن می‌برد.

مجله زنده «پلاک هشت» شنبه تا چهارشنبه ۵ تا ۱۳ دی ساعت ۱۳:۳۰ با موضوع نقش بی بدیل سردار سلیمانی در وحدت جبهه مقاومت اسلامی‌پخش می‌شود.

برنامه «همیشه سرباز» جمعه ۵ دی ماه ساعت ۱۶:۰۰ به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی می‌پردازد.

برنامه گفت‌وگو محور «بحث روز» نیز چهارشنبه دهم دی ساعت ۱۲:۴۰ از دیدگاه‌های شهید سلیمانی در خصوص بصیرت می‌پردازد. ویژه برنامه «میراث قاسم» جمعه ۱۲ دی ساعت ۱۶:۰۰ از چگونگی اتفاقات و حادثه به شهادت رسیدن سردار سلیمانی می‌گوید. برنامه «من قاسم سلیمانی هستم» در ۱۳ دی ماه سالروز شهادت ایشان با موضوع زندگی پر افتخار سردار سلیمانی ساعت ۲۰:۳۰ از رادیوایران پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد شنبه ۱۳ دی، مجله تولیدی «وداع با سردار» را با موضوع تحلیل اخبار و حوادث منطقه ساعت ۰۰:۰۵ روانه آنتن می‌کند.،نمایش تولیدی «علمدار» با برشی از زندگی و مبارزات سردار حاج قاسم سلیمانی ساعت ۰۲:۲۵ پخش می‌شود.

برنامه گفت وگو محور تولیدی «رهیافت» با بیان پیامدهای شهادت سردار سلیمانی ساعت ۰۳:۰۰ صبح پخش می‌شود. ضمن اینکه مجله زنده «روزهای روز» از ۹ تا ۱۳ دی ساعت ۱۷:۰۵ به ویژگی اخلاص این شهید در عرصه اقتصادی می‌پردازد. نمایش تولیدی «رفیق خوشبخت ما» نیز از شنبه ۲۲ آذر تا پنج شنبه ۱۱ دی ساعت ۰۷:۵۵ منتخبی از زندگی نامه و متن وصیت نامه شهید بزرگوار را می‌خواند و مجله زنده «طلوع بی پایان» هم ۹ تا ۱۳ دی ساعت ۱۷:۰۵ به ویژگی اخلاص این شهید در عرصه اقتصادی می‌پردازد.

رادیو نمایش از روز یکشنبه تا پنج شنبه ۷ تا ۱۱ دی با مستند گفت و گو محورتولیدی «مرد میدان» که ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌شود به بررسی شخصیت و خدمات سردار به ایران و مبارزه با داعش می‌پردازد.

نمایش تولیدی «فرمانده قاسم» با بیان روایاتِ معتبر از زندگی و شخصیتِ سردار سلیمانی از شنبه ۶ دی تا پنج شنبه ۱۸ دی هر روز غیر از جمعه‌ها ساعت ۱۸:۰۰ پخش می‌شود. نمایش تولیدی «او را هنوز نشناختم» نیز از روز یک شنبه ۱۴ تا جمعه ۱۹ دی ساعت ۱:۰۰ روی آنتن می‌رود.

چهارشنبه ۱۲ دی اختتامیه جشنواره سردار مقاومت و رادیو با عنوان «نشان سلیمانی» به طور زنده از رادیو نمایش ساعت ۱۶:۳۰ پخش می‌شود.

رادیو جوان پنج شنبه ۱۱ دی ساعت ۲۰ در برنامه گفت وگو محور زنده ویژه سردار سلیمانی با نمایندگانی از کشورهای محور مقاومت ارتباط تلفنی برقرار می‌شود.

شنبه ۱۳ دی مستند تولیدی سالروز شهادت سردار سلیمانی ساعت ۱۰ صبح با موضوع ترور شهید سردار سلیمانی پخش می‌شود. برنامه گفت وگو محور ویژه برنامه سردار سلیمانی با موضوع خوانش کتاب صوتی تصویری در باره شهید سلیمانی در فواصل پخش، موسیقی تولیدی ویژه سردار سلیمانی با موضوع تولید ترانه و کلیپ ویژه شهید سردار سلیمانی پخش می‌شود.

مجموعه ایران صدا و چند رسانه‌ای رادیو از روز چهارشنبه ۱۰ دی کتاب گویای «قهرمانان ایران زمین» را با موضوع زندگی نامه سردار شهید قاسم سلیمانی و زندگی نامه ابومهدی المهندس را پخش می‌کند،

همچنین بسته موسیقی تولیدی «عصر حضور» موسیقی‌های پخش شده با محوریت سردار سلیمانی برای مخاطبان، آماده شنیدن شده است.

رادیو صبا از روز دوشنبه اول تا دوشنبه ۱۵ دی، ساعت ۱۷:۴۰ در نمایش تولیدی «رفیق خوشبخت من» روایت‌های کوتاه از سبک زندگی در مکتب سلیمانی را پخش می‌کند.

شنبه ۱۳ دی، در مجله رادیویی تولیدی «مرد میدان» ساعت ۱۴ به معرفی گوشه‌هایی از زندگی و منش سردار شهید قاسم سلیمانی می‌پردازد.

رادیو تهران از دوشنبه ۱ تا شنبه ۲۰ دی ساعت ۰۶:۴۰ در نمایش تولیدی «رفیق خوشبخت ما» با رجال سیاسی گفت وگو و آیتم‌های ویژه ای را پخش می‌کند.

سه شنبه ۹ دی نیز مجله تولیدی «سردار» را با موضوع مبارزه سردار سلیمانی با داعش تا شهادت ایشان روانه آنتن می‌شود. ازسه شنبه ۹ تا شنبه ۱۳ دی نیز «آوا و نغمات تولیدی / وله صوتی» را با موضوع بصیرت شناسی در جهان حاضر به صورت شناور پخش خواهد شد.

در رادیو سلامت از شنبه ۶ تا پنج شنبه ۱۱ دی برنامه گفت وگو محور تولیدی «یگانه میدان» با موضوع نقش سردار سلیمانی در ایجاد امنیت و صلح ساعت ۱۰:۰۵پ خش می‌شود.

در زمینه اشاعه فرهنگ نوع دوستی سردار نیز مجله زنده «وقت عاشقی» نیز شنبه ۱۳ دی ساعت ۱۰ صبح پخش می‌شود.

رادیو گفت و گو از روز دوشنبه اول دی تا سه شنبه ۳۰ دی دو برنامه گفت و گو محور زنده «گفت و گوی سیاسی» با موضوع تاثیر مکتب شهید سلیمانی بر عرصه اجتماعی کشور ساعت ۱۷:۳۰ پخش می‌شود.

برنامه «ققنوس» با موضوع نقش شهید سلیمانی در افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ساعت ۱۴:۳۰ روی آنتن می‌رود.. از روز دوشنبه اول تا شنبه ۱۳ دی مجله تولیدی «عقیق مقاومت» با موضوع نقش سردار سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت ساعت ۲۱ روانه آنتن خواهد شد.

برنامه گفت وگو محور تولیدی «سرباز وطن» درباره شهید سلیمانی ساعت ۰۰:۳۰ پخش می‌شود.

از یکشنبه ۱۴ تا سه شنبه ۳۰ دی برنامه گفت و گو محور تولیدی «جهان مرد» در ساعت ۱۶ به نقش و جایگاه ولایت در منظومه فکری شهید سلیمانی و مجله تولیدی «پرچم سرخ» در ساعت ۲۱ به نقش بسیج جهان اسلام و جهانی سازی در مکتب شهید سلیمانی می‌پردازد.

رادیو ورزش در مستند روایی تولیدی «چهل سردار» که روز جمعه ۱۲ دی پخش می‌شود، رشادت‌ها و ایثارهای چهل سردار شهید بیان می‌شود.

شنبه ۱۳ دی مینی فیچر تولیدی «حبیب دل» با بیان روایت رویداد مهم شهادت سردار سلیمانی ساعت ۱۳:۴۵ و روایت تولیدی «سردار پهلوان» با نگاهی بر فعالیت‌های ورزشی سردار ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

دو نمایش تولیدی «سیصد نفر» که روایت مبارزه با گردان کرمان به فرماندهی سردار و «آخرین پرواز» روایت دیدار با خانواده شهید صحرایی با شهید سلیمانی نیز ازجمعه ۱۲ تا پنج شنبه ۱۸ دی ساعت ۱۳:۳۰پ خش می‌شود.

رادیو معارف از روز پنج شنبه ۱۱ دی تا جمعه ۲۶ دی ساعت ۱۲:۱۵ در مستند تولیدی «پنجره» برشی از زندگی سردار شهید روایت می‌شود. در مجله تولیدی و زنده «سردار دل‌ها» که پخش آن از دوشنبه ۱ تا چهارشنبه ۱۷ دی است، ساعت ۹ صبح دلاورمردی‌های سردار شهید بازخوانی می‌شود. در برنامه گفتار محور تولیدی «سخن سردار» نیز سخنرانی‌های سردار شهید در ساعت ۱:۱۵ پخش می‌شود.

مجله رادیویی تولیدی «مکتب سلیمانی» نیز به ویژگی‌های مقاومت در مکتب حاج قاسم، سهم مردم و مسوولان در ترویج اندیشه و مکتب حاج قاسم می‌پردازد. این برنامه از ۱۱ تا ۱۹ دی ساعت ۹ صبح پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ در مجله زنده «قاسم هنوز زنده است» شنبه ۱۳ دی ساعت ۱۰:۳۰ زندگی و ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی روایت می‌شود. گفت وگو با همرزمان شهید سلیمانی موضوع برنامه «سردار دل‌ها» است که از شنبه ۶ دی تا پنج شنبه ۱۱ دی، ساعت ۱۶:۱۵ پخش می‌شود

همچنین مجله رادیویی و تولیدی «پرده عشاق» به صورت روایی و نقالی به شهادت سردار سلیمانی می‌پردازد.

رادیو قرآن مجله زنده «شمع روشن» با موضوع بررسی شخصیت دینی سردار سلیمانی را روز جمعه ۱۲ دی ساعت ۲۱ روانه آنتن می‌کند. مجله زنده «حکایت جاودانگی» نیز روز شنبه ۱۳ دی با هدف آشنایی با شخصیت سردار ساعت ۱۹:۰۵ پخش می‌شود.

رادیو پیام در برنامه «مرد میدان» که به صورت شناور از روز دوشنبه ۸ تا شنبه ۱۳ دی ماه پخش می‌شود، مطالب و ترانه‌هایی در وصف سردار پخش می‌کند.

«هر ایرانی یک سلیمانی» نیز از پویش‌های رادیو پیام است که در رادیو نما پخش خواهد شد.

رادیو مقاومت از اول دی تا ۳۰ دی دو برنامه گفت وگو محور زنده «عصر مقاومت» را با موضوع تاثیر مکتب شهید سلیمانی بر عرصه اجتماعی کشور ساعت ۱۸ و «مردی بیرون از قاب» با موضوع نقش سردار سلیمانی در تقویت اقتصاد ملی ساعت ۹ صبح روی آنتن می‌برد. از اول دی تا ۱۵ دی برنامه «فرمان نامه» با موضوع مقاومت در فرازهای نهج البلاغه ساعت ۱۰:۵۰ پخش می‌شود.برنامه گفت و گو محور «سرباز ولایت» با موضوع شهید سلیمانی ساعت ۱۱ روانه آنتن می‌شود. برنامه گفت و گو محور «جهان ترور» با موضوع تروریست در حقوق بین الملل ساعت ۱۱ پخش می‌شود. مجله رادیویی تولیدی «قاسم های مقاومت» نیز ساعت ۱۰:۳۰ با موضوع شهید سلیمانی و گردان‌های عقیدتی زینبیون و فاطمیون؛ تحرک جریان شیعی، پخش می‌شود.

کد خبر 464584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.