لزوم بازنگری در فعالیت مکان های تفریحی فضای باز اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این شهر می‌تواند به عنوان الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان از ظرفیت‌های فرهنگی خود در راه توسعه بهره ببرد که این امر مستلزم سیاستگذاری‌های صحیح در این زمینه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن، امروز (یکشنبه) در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، همزیستی ادیان را از ویژگی‌های برجسته اصفهان دانست و اظهار کرد: در حالی که در طول تاریخ، مردم جهان شاهد جنگ‌های متعدد عقیدتی یا قومیتی بوده‌اند اما تاریخ، زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان توحیدی در اصفهان را ثبت کرده است.

وی با بیان اینکه مسیحیان، کلیمیان، زرتشتیان و اهل‌سنت استان اصفهان، در کنار ساکنان شیعه این شهر، زندگی مسالمت آمیزی را سپری می‌کنند، افزود: وجود ادیان گوناگون در اصفهان سبقه‌ای تاریخی دارد که آثار آن را می‌توان در میراث به جا مانده از گذشتگان مشاهده کرد و این تنوع باعث پویایی فرهنگ در این شهر شده است و در آثار باستانی این شهر تأثیرات آن را می‌توان مشاهده کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این شهر می‌تواند به عنوان الگوی همزیستی مسالمت‌آمیز ادیان از ظرفیت‌های فرهنگی خود در راه توسعه بهره ببرد که این امر مستلزم سیاستگذاری‌های صحیح در این زمینه است.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا، شهروندان از بسیاری تفریحات منع شده و افسردگی در جامعه افزایش یافته است، اضافه کرد: در شهر اصفهان بسیاری از امکانات تفریحی به دلیل شیوع کرونا و با تصمیم ستاد کرونا تعطیل شد که این موضوع خود یکی از عوامل تأثیرگذار بر نشاط شهروندان بوده و باعث شد که بخشی از کارکنان این مراکز تفریحی شغل خود را از دست بدهند.

روشن خاطرنشان کرد: مکان‌هایی چون مجتمع تفریحی گردشگری کوه صفه و تله سیژ ناژوان در فضای باز فعالیت می‌کنند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ریسک انتشار کرونا در آن قابل کنترل و پیشگیری است بنابراین از ستاد کرونا خواستارم در خصوص تعطیلی این مراکز بازبینی کرده تا در کنار فراهم کردن فرصت تفریح برای شهروندان از تعطیلی و بیکاری کارکنان این مجموعه‌ها جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: همچنین کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای معمولاً دارای مساحت حدود ۲۰۰ متر و سقف مرتفع سوله‌ای هستند و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان به برگزاری دوره‌های آموزشی در این فضا پرداخت بنابراین با توجه به فقر مهارت در جامعه و تأثیر آن بر دست نیافتن به شغل مناسب، از ستاد کرونا می‌خواهم که این گروه مشاغل دست سوم را به دسته دوم یا یکم تبدیل کرده و مجوز تشکیل این گروه آموزش‌های مهارتی را صادر کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هنرمندان در بحران کرونا نسبت به دیگر مشاغل و شهروندان بیشترین آسیب را دیدند، خاطرنشان کرد: در مدیریت شهری بر آن شدیم که حمایت‌های هر چند ناچیز برای دلگرمی این قشر انجام شود و در کنار آن فعالیت‌های سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در موزه شهر نانجینگ چین از جمله کارهای قابل تقدیر است ولی لازم است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاستگذاری‌های لازم را در خصوص حمایت از این سرمایه‌های فرهنگی هنری مد نظر داشته باشد تا همچنان هنرمندان عزیز پابرجا و استوار در جهت ارتقای فرهنگ و هنر کشورمان گام بردارند.

روشن با اشاره به نامگذاری هفتم دیماه به نام روز کمال اسماعیل توسط شورای شهر، این روز را تبریک گفت و حافظ را متأثر از شعر وی دانست.

وی خاطرنشان کرد: گاهی طرح‌های مطرح شده درجلسه شورای سیاستگذاری و تصویب طرح‌ها، مطالعات اولیه و نیازسنجی لازم را نگذرانده یا هنوز تکلیف مالکیت و کاربری زمین مربوطه مشخص نیست ولی مراحل تهیه طرح از سوی سازمان طراحی ارائه شده و ساعت‌ها وقت و هزینه صرف این طرح‌ها و بررسی و تصویب آن‌ها می‌شود ولی با توجه به در نظر نگرفتن فرایند ابتدایی به نقطه سرخط می‌رسیم.

وی با اشاره به خانه دوستدار کودک در منطقه دو و زمین ورزشی در منطقه ۱۳ در این خصوص، خاطرنشان کرد: معاونت معماری و شهرسازی اجرای فرایند اولیه و تأیید آن توسط مدیر منطقه و معاون فرهنگی اجتماعی ورزشی، قبل از قرار دادن در دستور کار شورای سیاستگذاری طرح‌ها را مدنظر قرار دهد تا در میزان وقت و هزینه صرفه‌جویی لازم شده و پروژه‌های پیش‌بینی شده سریع‌تر به نتیجه برسد

کد خبر 464553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.