دفن اموات در آستان امامزادگان بدون مجوز اوقاف ممنوع است

مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: پیش فروش قبر در آستان امامزادگان تنها با پیشنهاد کمیته قبور و اخذ مجوز کمسیون قبور سازمان اوقاف قابل اجرا است، متولیان امامزادگان بدون دریافت مجوز اجازه صدور مجوز دفن را ندارند.

حمید بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مهم‌ترین اقدامات ۹ ماه گذشته در بخش بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، اظهار کرد: در این زمینه نظارت بر روند تأمین بسته‌های معیشتی از مهم‌ترین اقدامات شده است و تهیه بسته‌های معیشتی اغلب از محل اجرای امینانه نیت واقفان بوده است و بخشی از این بسته‌ها نیز با کمک خیران و درآمد موقوفات و نذورات تأمین شده است و بر روند توزیع این بسته‌های معیشتی و بهداشتی برای رسیدن به دست نیازمندان واقعی نظارت کامل داشته‌ایم.

مسئول بازرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه در زمینه خرید قبور و اجاره موقوفات بیشترین مراجعه را از سوی شهروندان داشتیم، افزود: در این زمینه جلساتی برگزار شده و کمیسیون قبور در ادارات اوقاف شهرستان‌ها و استان فعال است که همه هزینه‌های قبر در این کمیسیون بررسی و مجوز فروش قبر صادر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه متولیان آستان امامزادگان بدون دریافت مجوز از کمیته قبور استان اجازه صدور مجوز دفن ندارند، خاطرنشان کرد: پیش فروش قطعی قبر هم بدون دریافت مجوز از کمیسیون قبور سازمان اوقاف ممنوع است و در این زمینه نظارت مستمر می‌شود.

بخشی با بیان اینکه قیمت همه قبور در آستان امامزادگان در سامانه جامع سازمان اوقاف درج شده است، گفت: در صورت نیاز به تخفیف در موارد خاص با ارائه مدارک و تأیید کمیته قبور استان، اعمال تخفیف طبق دستورالعمل ابلاغی سازمان اوقاف و امور خیریه امکان‌پذیر است.

کد خبر 464552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.