واکسن کرونا روسی مناسب افراد مسن

وزیر بهداشت روسیه از تزریق واکسن کرونای ساخت این کشور به افراد بالای ۶۰ سال خبر داد و افزود که واکسن یادشده در این افراد مصونیت ۹۰ درصدی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایمنا، وزارت بهداشت روسیه روز گذشته مجوز تزریق واکسن «اسپوتنیک وی» را به افراد بالای ۶۰ سال در این کشور صادر کرد. بنابراین افراد مسن زودتر از دیگر گروه‌های سنی در این کشور واکسن کرونا را دریافت می‌کنند.

اکنون شهروندان روسیه خواستار واکسیناسیون کامل اتباع این کشور و سپس صادرات واکسن روسی به دیگر کشورهای جهان هستند. همین مساله موجب شده تا صادرات ۳۰۰ هزار دوز واکسن «اسپوتنیک وی» به آرژانتین با اعتراض‌های گسترده مردم این کشور مواجه شود.

واکسن روسی کرونا بدون مشکل در مسکو در دسترس است، اما توزیع آن در دیگر نقاط به طور وسیع رخ نداده است. بعضی کشورهای آمریکای لاتین و نیز کشورهای همجوار با روسیه برای خرید واکسن تولیدی این کشور تمایل نشان داده‌اند.

واکسن اسپوتنیک وی قبلاً روی بیش از ۴۲ هزار داوطلب آزمایش شده بود و بررسی‌ها نشان داده است که تزریق واکسن مذکور بر روی این افراد مصونیت ۹۲ درصدی در برابر ویروس کرونا ایجاد می‌کند. واکسن روسی کرونا در تابستان وارد مرحله آزمایش‌های انسانی شد.

منبع: مهر
کد خبر 464516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.