عده ای به جای اجرای سیاست‌های کاهش آلودگی هوا، تراموا را هدف قرار می دهند

شهردار اصفهان گفت: هنگام مواجه با مشکلاتی چون آلودگی هوا و وقتی که باید برای مردم کاری انجام داد و دست آنها را بگیریم، برخی افراد پشت مردم را خالی می‌کنند و پروژه‌های مترو و تراموا را هدف قرار می‌دهند، اما لازم است سیاست رهایی شهر از چنگال آلودگی و ترافیک تداوم یابد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی امروز (یکشنبه) با حضور در یکصد و پنجاه و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، هموار کردن مسیر دسترسی تمامی مردم به امکانات شهری و برقراری عدالت فضایی را از اهداف مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: تحقق مطلوب‌تر دسترسی ساکنان مناطق آسیب‌پذیر به امکانات اولیه در دستور کار مدیریت شهری است زیرا معتقدیم در جامعه پایدار و تاب‌آور، ضعیف‌ترین اقشار نیز باید به‌طور مساوی با سایرین از امکانات برخوردار شوند.

وی افزود: با این رویکرد برقراری عدالت فضایی، محور فعالیت‌ها به ویژه در منطقه ۱۴ قرار گرفته و مدیریت شهری بر توسعه حمل‌ونقل عمومی و زیرساخت‌های شهر پیاده‌محور در تمامی نقاط تمرکز کرده است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری توسعه اقتصادی دانش بنیان مورد توجه بوده و این مهم در مناطقی با بافت تاریخی مورد تاکید ویژه قرار گرفته است، تصریح کرد: اقتصادی دانش‌بنیان است که می‌تواند به رشد نرخ اشتغال و تولید ثروت کمک کند.

توسعه حمل و نقل عمومی با هدف ایجاد امنیت و آرامش

وی با بیان اینکه تحقق عدالت فضایی مسیر اقدامات شهری را مشخص کرده است، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم معضل آلودگی هوا را رفع کرده و آرامش و امنیت را برای مردم برقرار کنیم، باید دنبال توسعه امکانات حمل‌ونقل عمومی باشیم و در کنار آن شهر و شهروند هوشمند را محقق کنیم، زیرا این دو ملازم هم هستند..

نوروزی با بیان اینکه مدیریت شهری با مصوبات شورا تاکنون توانسته در راستای هدف ایجاد عدالت فضایی، جاده فرزانگان و پل آفتاب را عملیاتی کند، ادامه داد: چه کسی باور می‌کرد ایجاد زمینه‌های امکان دسترسی دارک به مرکز شهر اینگونه با سرعت پیش برود؟

وی افزود: در هر ساعت، یک خط اتوبوس مناسب و استاندارد پنج هزار نفر، یک خط سبک قطار ۱۰ تا ۲۰ هزار نفر و یک خط قطار سریع‌السیر تا ۵۰ هزار نفر را جابجا می‌کند بدین سبب با مطالعات لازم، از ابتدا سراغ ساخت مترو رفتیم و در این دوره مدیریتی سعی شد زمینه‌های ارتباطی بین دارک و کهندژ تقویت شود.

تسهیل دسترسی تمامی مردم به حمل و نقل عمومی

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اگر ۱۲ ایستگاه مترو در دو سال اخیر چنین پیشرفتی داشته است و دو لاین تی‌. بی‌. ام در دو مسیر، زیر زمین کار می‌کند مبتنی بر این نگاه بود که دسترسی کسی که در مناطقی مانند حصه و دارک زندگی می‌کند، به مرکز شهر تسهیل شود.

وی تاکید کرد: با این نگاه احداث رینگ چهارم و تقویت امکانات مترو و احداث تراموا را جزئی از برنامه‌های اصلی قرار داده‌ایم که بخش زیادی از این پروژه‌ها در منطقه ۱۴ اجرا شده است.

نوروزی تصریح کرد: اگر دنبال خرید اتوبوس در زمانی که هیچ شهری نمی‌توانست اقدام کند رفتیم، اگر نوسازی ۳۰۰ تاکسی و ترویج استفاده موتورسیکلت برقی را مدنظر قرار داده‌ایم، اگر قول ایجاد ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری را داده‌ایم که قرار است ۱۵۰ کیلومتر آن تا پایان سال اجرا شود، برای این بوده که بتوانیم شهری داشته باشیم که کمترین وابستگی به خودرو را داشته باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در هزینه و زمان شهروندان صرفه‌جویی می‌کند و همین امر باعث گرایش بیشتر آن‌ها به استفاده از این نوع حمل‌ونقل می‌شود، گفت: زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی آماده شده و باید اجرایی شود. هنگام مواجه با مشکلاتی چون آلودگی هوا و وقتی که باید برای مردم کاری انجام داد و دست آنها را بگیریم، برخی افراد پشت مردم را خالی می‌کنند و پروژه‌های مترو و تراموا را هدف قرار می‌دهند، اما لازم است سیاستی که برای رهایی شهر از چنگال آلودگی و ترافیک در پیش گرفته شده، تداوم یابد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه آسفالت کوچه‌های حصه مورد توجه بوده و اکنون جوانان منطقه ۱۴ دسترسی مطلوب‌تری به امکانات ورزشی و فرهنگسراها دارند، ابراز امیدواری کرد: حمایت‌ها و هم‌افزایی‌ها در قالب پیشنهاداتی که ارائه می‌شود، منجر به تحقق شهری آبادتر شود که هر روز آن بهتر از روز گذشته است.

کد خبر 464513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.