جوان بیست ساله، خامه‌ روی کیک آرسنال

میکل آرتتا سرمربی جوان توپچی ها با برتری مقابل لمپارد شرایط خودش را کمی بهتر کرد و شرایط را برای سوپر فرانکی سخت تر از قبل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شب گذشته _شنبه ۶ دی_ تیم فوتبال آرسنال در ورزشگاه امارات لندن و از هفته پانزدهم لیگ برتر انگلیس، در حالی که این فصل با عملکرد سینوسی‌اش حال و روز خوبی ندارد، توانست چلسی لمپارد را با نتیجه سه بر یک شکست دهد.

وقتی که آرتتا (سرمربی جوان آرسنال) صحبت از تغییر کرده بود، همه منتظر بودند ببینند در ترکیب تیمش چه تغییری می‌تواند اعمال شده باشد؟ زمانی که نفرات اعلام شد شنیدن یک اسم همه را به فکر فرو برد! "امیل اسمیت رو"

یک جوان ۲۰ ساله که قرار بود اولین بازی خودش را در حساس‌ترین بازی فصل انجام بدهد! شاید با دیدن اسمیت در ترکیب توپچی‌ها بشود حضور او را با یک اتفاق عجیب در یکی از دربی‌های تهران مقایسه کرد که سال‌ها پیش برگزار شده بود.

امیر قلعه‌نوعی در یک اقدامی جسورانه به میثم بائوی ۲۰ ساله در جو وحشتناک آزادی بازی داده بود. ماحصل اقدام امیر در آن دیدار برد استقلال بود و مهمتر از آن، لقب گرفتن بائو به عنوان بهترین بازیکن زمین!

در بازی شب گذشته آرسنال، بیشتر از آنکه حضور امیل اسمیت به چشم بیاد، سیستم ۱-۳-۲-۴ دلچسب آنها به چشم آمد، هرچند که حضور این جوان با استعداد هم مثل خامه روی کیک جشن قرمزها شد تا با یک نمایش دلپذیر، او هم بتواند سهم بزرگی در شب خوب قرمزها داشته باشد.

آرتتا بازی را از رقیبش برد در شبی که شاید بد بودن تیم لمپارد بیشتر از خوب بودن تیم خودش عامل این پیروزی شده باشد. اما همین که او با یک تغییر ترکیب توانسته تیمش را در دربی لندن به پیروزی برساند یعنی اینکه می‌شود به او فرصت داد تا باز هم ایده‌هایش را عملی کند.

از آن سمت شرایط به میزان زیادی برای لمپارد سخت شده بود بیرون آوردن ورنر بین دو نیمه نشان می‌دهد که حمایت‌های مربی از شاگردش در کنفرانس قبل از بازی آنچنان هم از ته دل نبوده و سوپرفرانکی همچنان با ناکارآمدی خریدهایش در بخش هجومی دست به گریبان است.

نتیجه‌ یک مسابقه اصلاً نمی‌تواند دلیل محکمی برای نقد کردن عملکرد کلی یک تیم باشد، چرا که اگر پنالتی چلسی به گل تبدیل می‌شد و در طرف مقابل پنالتی و ضربه‌ی آزاد ژاکا وارد دروازه حریف نمی‌شد، ممکن بود که همه‌چیز عوض شود، اما فرانک لمپارد که تیمش در چهار بازی اخیرش متحمل سه شکست شده است باید بداند که خریدهای گزافش می‌تواند به همان اندازه که دستش را باز گذاشته به همان اندازه هم بهانه‌ اخراج دست مدیران بدهد.

کد خبر 464496

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.