واگذاری انشعاب کنتورهای اختصاصی شتاب می‌گیرد

وزیر نیرو با بیان اینکه بیشتر کنتورهای آب و برق در ساختمان‌ها اختصاصی هستند، گفت:‌ به منظور استفاده بهتر از طرح رایگان شدن برق و آب، سرعت واگذاری انشعابات کنتورهای اختصاصی افزایش می‌یابد.

به گزارش ایمنا، رضا اردکانیان، وزیر نیرو درباره طرح رایگان شدن آب و برق کم مصرف‌ها و اینکه چه اقدامی برای ساختمان‌های با کنتورهای مشترک انجام می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مشترکان، کنتورهای اختصاصی دارند البته مواردی هم هست که کنتور مشترک دارند. به همین دلیل قصد سرعت بخشیدن با واگذاری انشعابات اختصاصی داریم.

وی افزود: مصوبه هیأت وزیران ۶ ماه از زمان شروع به وزارت نیرو فرصت داد تا روش‌های مختلف مانند استفاده از پنل‌های خورشیدی را برای مدیریت مصرف و کاهش مصرف پرمصرف‌ها ارائه دهد. اما اگر مشترکی نخواست هیچ‌یک از این کارها را انجام دهد و احساس کرد این اعداد و ارقام برای او رقم قابل ملاحظه‌ای نیست، تعرفه‌ها برای او افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر نیرو در بخش دیگری از گفت‌و گو راجع به سد خداآفرین و هزینه جمهوری اسلامی ایران برای این سد، گفت: بحث سر این هزینه‌ها مدت‌ها در جریان بود و کارشناسان فنی روی جمع‌بندی هزینه‌ها اختلاف نظر داشتند.

اردکانیان اضافه کرد: از این رو نخست باید موضوع هزینه‌های خود سد را نهایی می‌کردیم و به توافق می‌رسیدیم و مبالغی که طلبکار هستیم مورد تأیید طرف آذری قرار می‌گرفت که این کار در نشست معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در تهران انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توافقات انجام شده، برای احداث نیروگاه‌های برق‌آبی این سد اقدام می‌کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 464482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.