کیهانی: قوانین مجلس در راستای منافع جناحی نباشد

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان گفت: شایسته نیست نمایندگان بر اساس نظرات افرادی که هوادارشان هستند رفتار کنند. بهتر است قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود در راستای منافع جناحی نباشد.

محمد کیهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: اقدامات اخیر مجلس در راستای اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری، این شائبه را در جامعه ایجاد می‌کند که قوانین و شرایط جدید کاندیداهای ریاست جمهوری ویژه برخی افراد تنظیم می‌شود.

وی افزود: قانون باید با در نظر گرفتن صلاح و مصلحت کشور به نحوی تنظیم شود که در آینده و با تغییر افراد، کشور با مشکلات متعددی روبه‌رو نشود؛ بر این اساس بهتر است نمایندگان تصمیماتی را اتخاذ کنند که باعث ایجاد شائبه‌های متعدد در جامعه نشود.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تاکید کرد: تعدد شائبه در جامعه باعث می‌شود اعتماد مردم به قوانین مجلس شورای اسلامی سلب شده و باعث کاهش حضور آنها در انتخابات شود.

کیهانی ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ملت هستند و باید قوانینی را بررسی و تصویب کنند که برآیندی از عقاید همه مردم باشد؛ شایسته نیست نمایندگان بر اساس نظرات افرادی که هوادارشان هستند رفتار کنند. لازم است قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود در راستای منافع جناحی نباشد.

وی یادآور شد: در صورتی که نمایندگان مجلس شورای اسلامی منافع عامه‌ مردم را در نظر بگیرند، اجرای قوانین پشتوانه مردمی خواهد داشت، اما اگر برخی قوانین تنها منافع گروه خاص و اندکی از جامعه را تأمین کند، فاقد پشتوانه است و به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید و در آینده به کشور لطمه می‌زند.

کد خبر 464477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.