لزوم بررسی سوخت مصرفی واحدهای صنعتی در اصفهان

هیئت مدیره جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست پیام سبز نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان اصفهان ارسال کردند و در آن خواستار بررسی مجدد نوع فعالیت و سوخت مصرفی واحدهای صنعتی پیرامون شهر اصفهان شدند.

به گزارش ایمنا، هیئت مدیره جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست پیام سبز در نامه‌ای به رئیس کل دادگستری استان اصفهان از نگرانی‌های خود در خصوص آلودگی هوای این کلانشهر نوشتند که متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر حبیبی
رئیس کل محترم دادگستری استان اصفهان

با سلام و احترام
همانگونه که مستحضرید آلودگی هوای شهر اصفهان در سال‌های اخیر روند افزایشی نگران کننده‌ای را داشته است که موجب گردیده، از نظر شاخص‌های آلایندگی هوا در صدر کلان شهرهای کشور قرار گیرد. بر طبق آمارهای سازمان حفاظت محیط زیست، در ۹ ماهه منتهی به پایان آذرماه سال جاری، شهر اصفهان با تنها ۲ روز، کمترین روزهای پاک را در کشور دارا بوده و تعداد روزهای ناسالم آن بیشتر از مجموع شهرهای تهران، تبریز، مشهد، شیراز و اراک بوده است. این وضعیت خطرناک، در حالی است که در سال ۱۳۹۸ تعداد روزهای پاک شهر اصفهان ۱۸ روز و در سال ۱۳۹۷ این تعداد ۳۶ روز بوده است که نشان دهنده افزایش شدید میزان آلاینده‌ها در سال جاری می‌باشد. لازم به توضیح است که تردد خودروهای شهری در سال جاری به دلیل محدودیت‌های ترافیکی ناشی از شیوع بیماری کرونا نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

عملکرد قاطع سال ۹۳ دستگاه محترم قضائی در پلمپ مشعل‌های مازوت سوز دو نیروگاه اصفهان که تأثیر به سزایی در کاهش برخی آلاینده‌های هوا در سال‌های گذشته داشته، همچنین تذکرات اخیر مقامات قضائی استان به دستگاه‌های متولی مقابله با آلودگی هوا که به استناد دستورالعمل رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن صورت گرفت، این امید را در دل مردم و سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی تقویت نموده که امکان مقابله با این روند خطرناک از طرق قضائی وجود دارد. لذا با توجه به موارد متعدد قانونی و از جمله قانون هوای پاک مصوب ۲۵/۴/۱۳۹۶ و صلاحیت قانونی آن جناب به عنوان مرجع رسیدگی به شکایات مردم، در احقاق حقوق عامه، از آن مقام محترم تقاضامندیم ضمن بررسی مجدد نوع فعالیت و سوخت مصرفی واحدهای صنعتی پیرامون شهر اصفهان، با هرگونه تهدید سلامت شهروندان از طریق آلودگی هوا مقابله قانونی به عمل آورید.

با تشکر
هیئت مدیره جمعیت حمایت از منابع طبیعی و محیط زیست پیام سبز

کد خبر 464339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.