تجهیز فضای سبز ملایر به سامانه نوین آبیاری

شهردار ملایر گفت: در راستای بهینه سازی مصرف آب در فضای سبز شهری، سیستم آبیاری ‏تحت فشار در بلوار مبل منبت شهید مطهری شهر ملایر به طول سه کیلومتر اجرا شد.‏

به گزارش ایمنا، حسین بابایی اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب ضرورتی اجتناب ناپذیر برای جلوگیری از بحران آب است و در سال‌های اخیر با اتخاذ راهکارها و اجرای تمهیدات مناسب، ساماندهی سیستم‌های آبیاری فضای سبز و تغییر الگوهای سنتی آبیاری به روش‌های نوین را در دستور کار داریم.

وی اظهار کرد: کمبود منابع آب از یکسو و افزایش تقاضای آب از سوی دیگر، ضرورت استفاده کارآمد و بهینه از منابع آب را دوچندان می‌کند بنابراین مدیریت بهره‌برداری از آب در فضای سبز شهری حائز اهمیت است.

شهردار ملایر ادامه داد: شهرداری ملایر تاکنون آبیاری تحت فشار را در بلوار آیت الله میرشاهولد و بلوار آیت الله شهید بهشتی اجرا نکرده و عملیات اجرای سیستم آبیاری تحت فشار در بلوار مبل منبت شهید مطهری نیز آغاز شده است.

بابایی هدف از اجرای این طرح را افزایش راندمان آبیاری، کاهش استفاده از ماشین‌آلات آبیاری تانکری و حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی عنوان کرد و گفت: امیدواریم با گسترش این سیستم در فضای سبز شهری راندمان آبیاری فضای سبز افزایش و هزینه‌های آبیاری کاهش یابد.

وی با اشاره به اقدامات شهرداری ملایر در زمینه مهار آب‌های سطحی، مطرح کرد: مشکل تجمع آب‌های سطحی کوچه زمانی واقع در بلوار بسیج مستضعفین که در زمان بارندگی برای اهالی این کوچه به وجود می‌آمد، مرتفع شد.

شهردار ملایر با اشاره به قرار گرفتن در فصل بارش نزولات آسمانی و سرمای هوا، خاطرنشان کرد: این مشکل که پس از ساخت ساختمان مسکونی انتهای کوچه در سالیان قبل به وجود آمده و آن کوچه را به بن بست تبدیل کرده بود، سبب شده چاه حفر شده موجود در سراشیبی انتهای کوچه در زمان بارندگی، به سرعت پر شده و مازاد آن به صورت آبگرفتگی به خانه‌های اهالی کوچه نفوذ کند.

وی اظهار کرد: با توجه به شیب معکوس این کوچه که امکان هدایت آب‌های سطحی به جدول وجود نداشت، شهرداری اقدام به حفر کانال و ایجاد تأسیسات و انتقال آب‌های سطحی به وسیله پمپ کرد و نسبت به لوله گذاری طول مسیر بن بست تا جدول ابتدای کوچه و با احداث سپتینگ در انتهای کوچه برای پمپاژ آب‌های سطحی در بارندگی‌های حجیم اقدام کرد.

شهردار ملایر با بیان اینکه کوچه زمانی واقع در بلوار بسیج مستضعفین، در سالیان متوالی از نقاط مشکل دار شهر بوده، هزینه اجرای این پروژه را مبلغ ۵۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: این مبلغ از منابع داخلی شهرداری پرداخت شده است.

منبع: ایسنا

کد خبر 464234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.