فردوسی پور: گذر زمان علت این فضاسازی‌ها را روشن می کند!

عادل فردوسی پور که با حضور در قطر و گزارش فینال لیگ قهرمانان آسیا برای صفحه فارسی اینستاگرام AFC و مردم ایران حسابی سر و صدا به پا کرد، حالا از لطف و محبت مردم تشکر کرده و طعنه ای هم به برخی افراد زده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از زمانی که صفحه رسمی فارسی اینستاگرام AFC اعلام کرد فینال لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس و اولسان را عادل فردوسی پور با حضور در قطر گزارش می‌کند، میلیون‌ها نفر به آن صفحه سرازیر شدند.

گزارش لایو عادل فردوسی‌پور در اکانت اینستاگرام AFC فارسی با ۸۰۹ هزار بیننده پنجمین لایو پربیننده دنیا و پربیننده‌ترین لایو فارسی شد. استقبال مردم به قدری خیره کننده بود که مسئولان این نهاد متعجب شدند و عادل را "نابغه" خطاب کردند.

این در حالی است که قبل از آغاز بازی، همه، حتی آذری جهرمی وزیر ارتباطات پیش بینی کرده بودند که رکورد جهانی پخش زنده شکسته می‌شود، اما به گمان برخی کند شدن عمدی اینترنت این اجازه را نداد. وزیر ارتباطات هم با نامه زدن به مدیرعامل شرکت همراه اول در حمایت از عادل فردوسی پور ضمن محکوم کردن این اتفاق از آنها در خصوص دلیل این حرکت توضیح خواسته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا که با دعوت از فردوسی پور حسابی جنجال به پا کرده بود، قبل از این حرکت، برای محمد حسین میثاقی دیگر افراد صدا و سیما ویزا صادر نکرد. مسئولان صدا و سیما هم که از رفتن عادل به قطر حسابی عصبانی شدند و ابتدا گمان کردند پرسپولیسی‌ها نام این گزارشگر را در لیست مسافران خود قرار داده‌اند، کار به جایی رسید که کارمندان باشگاه لیست اسامی مسافرانش را در اختیار مسئولان رسانه ملی قرار دادند.

کوروش کمره‌ای مشاور علی فروغی مدیر جوان و بلند پرواز شبکه سه با اشاره به سفر عادل به قطر گفت: "طراحی مشترک AFC، آل سعود و رسانه‌های بیگانه شکست خورد و با وجود تبلیغات پرطمطراق، حتی حریف یک پلتفرم داخلی هم نشدند. فقط حیف که آقای عادل‌فردوسی‌پور را بازیچه یک بازی سیاسی کردند."

یک نکته دیگر هم که بسیار عجیب به نظر می‌رسید این بود که برنامه‌های صدا و سیما به شدت به جنگ با تهیه کننده سابق برنامه نود بلند شدند. از اخبار ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما گرفته که با بستن یک گزارش طوفانی، به فردوسی‌پور و کنفدراسیون فوتبال آسیا حمله ور شد، تا فوتبال برتر شبکه سه که طعنه‌های ریز و درشت را به سمت او و AFC روانه کردند.

حالا عادل فردوسی پور در گفتگویی کوتاه از مردم تشکر کرده و گفته است: "از حضور میلیونی مردم عزیز که مثل همیشه لطف داشتند و با وجود مشکلات و محدودیت‌های فضای مجازی گزارش را دنبال کردند ممنونم."

این گزارشگر در خصوص شایعه‌های گرفتن دستمزد هنگفت و مذاکره با شبکه‌های خارجی هم اظهار کرد: "من برای گزارش این بازی هیچ دستمزدی نه از AFC و نه از هیچ مقام و نهاد دیگری دریافت نکردم. همچنین با هیچ شبکه فارسی زبان آن طرف آبی مذاکره نکرده و نمی‌کنم."

عادل ادامه داد: "همیشه افتخارم این بوده است که برای مردم عزیز کشورم کار کرده‌ام و تنها از سر علاقه به حرفه ام و برای مردم کشورم گزارش کرده‌ام. گذر زمان علت این فضاسازی‌های هدفمند را روشن خواهد کرد."

کد خبر 464230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.