هفته ملی پژوهش و فناوری در اصفهان به کار خود پایان داد

مراسم هفته ملی پژوهش و فناوری به همت مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری اصفهان، با حضور تنی چند از اساتید دانشگاه و مدیران و مسئولان استان اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش ایمنا، در این مراسم محمد اخلاق‌پور، مدیر و مؤسس مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای علم و فناوری اصفهان اظهار کرد: امیدوار هستم سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، جایگاه واقعی خود را پیدا کند و شاهد حمایت واقعی و بازگشت مجموعه‌های آموزشی حوزه فنی و حرفه‌ای که به دلیل شیوع ویروس کرونا از این عرضه خارج شدند، باشیم.

وی اهمیت اجرای پژوهش را لازمه هر کاری دانست و افزود: تنها با تحقیق می‌توان به دستاوردهای جدید دست یافت و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی، کنفرانس علمی باید در مسیر اجرا قرار گیرد تا دستاوردهای جدید در واقعیت دیده شود. دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نیز باید انگیزه بیشتری برای آینده پیدا کنند و مجموعه آموزشی علم و فناوری این روند را تا دستیابی این هدف دنبال خواهد کرد.

کوروش محمدی، رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر در ادامه با اشاره به موفقیت اجرای این رویداد پژوهشی با وجود محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا توسط مجتمع آموزشی علم و فناوری گفت: امروز در مدیریت شهری تلاش می‌کنیم تا مسائلی که در خصوص مسائل شهری انجام می‌شود را به سمت کاربردی شدن قرار دهیم و برای این امر نیز کارگروه‌هایی برای کاربست در نتایج تشکیل می‌شود و پیگیری لازم صورت می‌گیرد تا نتایج پیاده‌سازی شود.

در ادامه این مراسم فریده روشن، رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر با اشاره به نکته بارز این رویداد پژوهشی که با در نظر گرفتن همه جوانب و دعوت از دستگاه‌های اجرایی و اساتید مهارتی و اجرایی در حوزه‌های متنوع توسط این مجموعه آموزشی افزود: متأسفانه در کشور نگاهی تک بعدی به موضوعات داریم و همین امر منجر به عدم موفقیت می‌شود.در حوزه مهارتی نیز هنوز موفق نبودیم، درصورتی‌که در کشورهای دیگر اهمیت به مهارت را به جای مدارک دانشگاهی در صدر قرار داده‌اند و افرادی که مدرک مهارتی و فنی و حرفه‌ای داشته باشند، به راحتی صاحب شغل می‌شوند و معضل بیکاری را تولید شغل جبران می‌کنند.

در این برنامه آرش اخوان طبسی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان، ضمن تبریک هفته ملی پژوهش و تقدیر از مجتمع آموزشی علم و فناوری در برگزاری موفق برنامه‌های هفته پژوهش به عنوان بخش خصوصی در حوزه فنی و حرفه‌ای گفت: در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به انجام امور پژوهشی احساس نیاز بسیار شدیدی می‌کنیم و امیدوار هستیم شاهد افزایش فعالیت‌های پژوهشی در کشور باشیم.

وی در ادامه با انتقاد از این‌که بودجه برنامه‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی صرفاً برای امور مشترک با مراکز دانشگاهی تعریف می‌شود، افزود: از آن جایی که ساختار دانشگاهی، علمی است، بنابراین آن‌گونه که باید کاربردی نیست و متأسفانه در ساختار فنی و حرفه‌ای، امور پژوهشی به‌صورت مجلد شدن چند جلد کتاب از نتایج در دفتر پژوهشی و آموزشی قرار می‌گیرد، درصورتی‌که لازم است به سمت پژوهش سوق پیدا کنیم تا ضعف صنوف و صنایع را شناسایی کرده و برای حل آن با پژوهش راه‌کار مناسبی را ارائه دهیم؛ همان‌گونه که امروزه در کشورهای توسعه یافته طبیعتاً پژوهش را به نیازهای صنوف وصل می‌کنند.

در هفته ملی پژوهش و فناوری تمام سخنرانی‌ها به صورت ویبنار در اختیار علاقه مندان قرار گرفت و مراسم اختتامیه این رویداد پژوهشی نیز به‌صورت زنده از صفحه اینستاگرام مجتمع آموزشی علم و فناوری پخش شد.

کد خبر 464214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.