امتحانات برای چه دوره تحصیلی حضوری برگزار می‌شود؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آزمون حضوری در دوره ابتدایی و متوسطه اول برگزار نخواهد شد و تنها برای دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم که در شهریور سال گذشته نمره قبولی کسب نکرده‌اند، آزمون به صورت حضوری انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمد اعتدادی در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه اصفهان با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا باید اجازه برگزاری امتحانات به صورت حضوری را بدهد، اظهار کرد: ستاد مقابله با شیوع کرونا هنوز مجوزی را برای برگزاری حضوری امتحانات به آموزش و پرورش نداده است.

وی ادامه داد: در دوره ابتدایی آزمون تراکمی و پایانی نداریم و ارزشیابی در دوره ابتدایی به صورت کیفی و توصیفی است و معلم بر اساس فرآیند یادگیری و امتحاناتی که در طول این مدت انجام شده، دانش‌آموزان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: در دوره متوسطه اول نیز آزمون حضوری برگزار نمی‌شود و تمامی آزمون‌های این دوره غیرحضوری انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در دوره متوسطه دوم نیز تنها آزمون دانش‌آموزانی که در آزمون‌های شهریور سال گذشته نمره قبولی کسب نکرده‌اند، حضوری برگزار خواهد شد، اضافه کرد: خانواده‌ها باید بدانند، امتحان، پایان یادگیری نیست، بلکه ارائه یادگیری است و خانواده‌ها نباید به دانش‌آموزان استرس و اضطراب وارد کنند.

اعتدادی تصریح کرد: اختیاراتی را به مدیران واحدهای آموزشی داده‌ایم تا بتوانند به نحو مطلوب آزمون‌ها را در شاد و یا بستری مناسب برگزار کنند.

کد خبر 464012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.