محدوده تجاری، اولویت احیای هویت تبریز است

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: اگر بخواهیم در خصوص احیای هویت تبریز کار کنیم بازار و محدوده‌های تجاری اولویت این شهر است.

به گزارش ایمنا، فریدون بابایی‌اقدم با بیان اینکه ساماندهی «سامان میدانی» از مطالبات چندین ساله شهروندان تبریز است، اظهار کرد: ساماندهی مناطق هویتی شهر تبریز در صحن علنی شورا مطرح و در خصوص میراث فرهنگی و معنوی شهر که در تاریخ تبریز بوده‌اند و امروز از آنها نامی به میان نمی‌آید صحبت شد و رسالت ما این است که مانع از فراموش شدن این مناطق شویم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به سبقه تجاری شهر تبریز گفت: شاردن در سفرنامه خود نوشته است که تبریز ۱۵ هزار خانه و ۱۵ هزار مغازه دارد و این تاریخ تبریز است.

بابایی‌اقدم تصریح کرد: اگر بخواهیم در خصوص احیای هویت تبریز کار کنیم بازار و محدوده‌های تجاری اولویت این شهر است.

وی با اشاره به ساماندهی «سامان میدانی» گفت: کف سازی و جداره سازی و ساماندهی و حذف زوائد بصری در محدوده بازار باید اتفاق افتد.

وی اضافه کرد: همکاری بین بخشی در این زمینه قابل توجه است که مجموعه‌های خدماتی برق، آب و فاضلاب و مخابرات در کنار هم اقدامات مثبتی انجام داده‌اند.

بابایی‌اقدم گفت: اصناف و کسبه به‌خاطر حفاری‌ها معذب هستند و شهرداری نباید در اقدامات خود تعلل کند تا کسبه بیش از این دچار مشکل نشوند.

کد خبر 463964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.