درآمد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی شهرداری کرمانشاه/ بودجه امسال ۱۱۴ درصد محقق شد

مدیرکل بودجه و خزانه‌داری شهرداری کرمانشاه گفت: طی هشت ماهه امسال در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم که تحقق ۱۱۴ درصدی بودجه امسال شهرداری را نشان می‌دهد.

به گزارش ایمنا، علی جمور در این باره اظهار کرد: بودجه شهر کرمانشاه ۱۱۴ درصد محقق شده است و این مهم در حالی شکل گرفته که مبلغ کمک‌های دولتی نسبت به سال‌های قبل بسیار کمتر بوده است.

وی یادآور شد: بودجه سال ۱۳۹۸ با مبلغ ۸۸۰ میلیارد تومان تنها توانست ۵۴ درصد تحقق پیدا کند و این در حالی بود که ۷۹ میلیارد از این مبلغ از کمک‌های دولتی از موضوع ارزش افزوده بوده، اما در سال ۱۳۹۹ بودجه شهرداری برای مبلغ یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طراحی شد که در مجموع یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد داشتیم و با تحقق بیش از صددرصد به ۱۱۴ درصدی دست پیدا کردیم.

مدیرکل بودجه و خزانه‌داری شهرداری کرمانشاه اضافه کرد: مقدار کمک‌های دولتی در بودجه سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۴۶ میلیارد رسیده است که نسبت به سال گذشته علی‌رغم افزایش مبلغ بودجه و درصد تحقق آن با کاهش قابل توجه‌ای همراه بوده است ولی شهرداری کرمانشاه توانسته است با فعالیت جدی در بخش‌های دیگر تحقق بودجه را بیش از پیش میسر کند و هم اکنون متمم بودجه را تقدیم شورای شهر کرده است.

وی در پاسخ به علت بالا بودن درصد تحقق، گفت: با توجه به بودجه‌های سال‌های گذشته سهم دریافت مطالبات از ادرات و ارگان‌های دولتی در بودجه شهرداری مبلغ پایینی در نظر گرفته شده، اما با تلاش و رایزنی مجموعه شهرداری توانستیم بخش قابل توجه‌ای از این مطالبات را محقق کرده و سهم تحقق بودجه را به بالاتر از ۱۰۰ درصد افزایش بدهیم.

جمور در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰، خاطرنشان کرد: در حال تدوین و طراحی یک بودجه ۲ هزار میلیارد تومانی هستیم و بخش عمران سهم قابل توجه‌ای از بودجه را در سال آتی به خود اختصاص خواهد داد و علاوه بر آن سعی می‌کنیم در برخی از هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم.

منبع: فارس

کد خبر 463928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.