جزئیات اجرای پویش ملی "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" در اصفهان

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در روز ۱۵ بهمن ماه (روز مادر) مراسم نمادین پویش ملی"من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" در اصفهان برگزار و با توجه به میزان مشارکت مردم پروژه‌ای در استان اصفهان معرفی می‌شود که با یکی از نام‌های حضرت زهرا (س) نام‌گذاری می‌شود.

علی اصغر ذاکران در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طرح ملی آجر به آجر در راستای جلب و جذب مشارکت‌های خرد مردمی و استفاده از رویکرد جمع سپاری و با هدف اصلی فرهنگ‌سازی و دغدغه مندسازی نسل‌های مختلف در حوزه مدرسه سازی راه‌اندازی شده است که در آن مردم می‌توانند با هر مبلغ پرداختی در کنار خیران مدرسه ساز در امر مدرسه سازی مشارکت کنند.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح، پویش ملی "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" در ابتدای دی ماه امسال با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رونمایی شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مشارکت سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور این طرح را عملیاتی می‌کنند.

۱۷ درصد خیران کشور از زنان هستند

ذاکران افزود: هدف این پویش با توجه به اینکه ۱۷ درصد از کل خیران کشور را بانوان تشکیل داده‌اند، افزایش آگاهی و جلب مشارکت بانوان در امر مقدس مدرسه سازی است و با رویکرد گسترش فرهنگ مدرسه سازی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان و مادران نیک‌اندیش کشور اجرایی شده است.

وی ادامه داد: بانوان و تمام آحاد مردم، همچنین مشارکت به نیابت از مادران، همسران، دختران، خواهران و عزیزان خود برای پیوستن به این طرح می‌توانند به سایت https://ajorbajor.ir/ و http://mehremadrese.ir برای ثبت نام مراجعه کنند و با پرداخت هزینه حتی یک آجر و حداقل یک هزار تومان پوستر مشارکتی خود را دریافت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: برای خیرانی که مبلغ بیش از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در این پویش شرکت کنند، به ازای هر دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان یک کاشی یادبود به نام شخصی که مدنظرشان باشد در دیواره مدرسه هدف این پویش برای همیشه نصب خواهد شد.

اجرای پویش ملی "من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من" در روز مادر

ذاکران افزود: پیش از این پویش، پویش محرمی طرح ملی آجر به آجر با نام "مهر را با محرم آغاز کنیم" کلید خورد که مورد استقبال مردم اصفهان قرار گرفت و منجر به حذف یک مدرسه کانکسی در روستای محروم " تیرکرت" شهرستان بوئین و میاندشت و شروع عملیات احداث یک مدرسه یک کلاسه ایمن در این شهرستان شد.

وی ادامه داد: البته پویش اول با توجه به نداشتن تجربه دارای نواقصی بود که در پی رفع آن هستیم و حضور مردم اصفهان در این پویش پر رنگ‌تر خواهد شد.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده تصمیم‌گیری برای پایان پویش در اواخر بهمن ماه مراسم پایان پویش برگزار خواهد شد و با توجه به میزان مشارکت مردم، پروژه‌ای در استان اصفهان معرفی می‌شود که با یکی از نام‌های حضرت زهرا (س) نام‌گذاری می‌شود.

کد خبر 463910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.