واکسن بی وان تک روی کرونای انگلیسی هم تأثیر دارد

تولیدکننده نخستین واکسن تأییدشده کووید ۱۹ در آمریکا و انگلستان گفت: احتمال زیادی وجود دارد واکسن کووید ۱۹ بی وان تک روی شاخه ویروس کرونای انگلیسی نیز کارآمد باشد.

به گزارش ایمنا، اوگور شاهین، برنده جایزه علمی مصطفی (ص)،مدیر ارشد اجرایی شرکت بی وان تک و تولیدکننده نخستین واکسن تأیید شده کووید ۱۹ در آمریکا و انگلستان اطمینان دارد که واکسن توسعه یافته می‌تواند با شاخه جدید ویروس کرونای شناسایی شده در انگلستان مقابله کند.

او روز گذشته به خبرنگاران گفت: به احتمال زیاد واکنش ایمنی که به وسیله این واکسن تولید می‌شود قادر به مقابله با شاخه جدید ویروس نیز هست. به گفته شاهین محققان این شرکت مشغول انجام آزمایش‌هایی برای تأیید این امر هستند و احتمالاً نتایج آن در دو هفته آینده مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: احتمال آنکه واکسن روی شاخه ویروس کرونای شیوع یافته در انگلیس کارآمد باشد، بسیار بالا است، زیرا پروتئین شاخه جدید ۹۹ درصد مشابه شاخه‌های دیگر است.

این در حالی است که روز یکشنبه اقدامات قرنطینه‌ای بیشتری در بخش‌هایی از انگلیس اجرا شد. از سوی دیگر تحقیقات نشان داد قابلیت شیوع شاخه جدید احتمالاً ۷۰ درصد بیشتر است. در همین راستا دانمارک، ایرلند، بلژیک و برخی دیگر از کشورها محدودیت سفر به انگلیس وضع کردند.

منبع: مهر

کد خبر 463899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.