سامسونگ پیشتاز فروش گوشی 5G در جهان‎ شد

گزارش جدید موسسه استراتژی آنالیتیک در ماه اکتبر ۲۰۲۰ نشان می‌دهد سامسونگ در نیمه اول ۲۰۲۰ پیشتاز فروش گوشی 5G در جهان‎ شد.

به گزارس ایمنا، گزارش موسسه استراتژی آنالیتیک در ماه اکتبر ۲۰۲۰ نشان داد که نسخه‌های 5G گوشی‌های گلکسی S20+ پرفروش‌ترین گوشی 5G در نیمه اول ۲۰۲۰ بوده که ۹ درصد کل درآمد جهان در این حوزه را به خود اختصاص داده است. در این لیست همچنین نسخه 5G گلکسی S20 Ultra با کسب هشت درصد درآمد جهانی و نسخه 5G گلکسی S20 با کسب پنج درصد درآمد جهانی، به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. به این ترتیب نسخه‌های 5G خانواده گلکسی S20 در کنار هم پرفروش‌ترین گوشی‌های این حوزه در جهان بوده و توانستند ۲۲ درصد کل درآمد جهان در زمینه فروش دستگاه‌های 5G را به خود اختصاص دهند.

سامسونگ پیشتاز فروش گوشی 5G در جهان‎

سامسونگ علاوه بر پیشتازی در فروش، اکنون سری‌های جدیدی از دستگاه‌ها و راهکارهای 5G را عرضه کرده است تا بتواند دسترسی به این فناوری پیشرفته را در اختیار تعداد بیشتری از مردم جهان قرار دهد. در دو سال گذشته، این شرکت مجموعه‌ای کامل از گوشی‌های 5G خانواده گلکسی را معرفی کرده که از دستگاه‌های میان رده مانند A51 5G تا محصولاتی کاملاً جدید مانند گلکسی Z Fold 2 را شامل می‌شود. سامسونگ همچنین مجموعه‌ای از کامپیوترهای و تبلت‌ها را هم با قابلیت پشتیبانی از 5G معرفی کرده است و به همکاری نزدیک خود با اپراتورهای موبایل برجسته در سراسر جهان برای پیشبرد 5G با استفاده از مجموعه‌ای بزرگ از راهکارهای شبکه‌ای از جمع 5G RAN و ابزارهای اتوماسیون شبکه و Core ادامه داده است.

پیشتازی در تحولات 5G

برای مدت بیش از ۱۰ سال، سامسونگ مشغول آماده کردن زمینه رشد 5G از طریق سرمایه‌گذاری در خلق نوآوری‌های کاربردی و ایجاد شبکه‌ای از شرکا بوده است. از چیپست تا راهکارهای شبکه‌ای و دستگاه‌های مربوطه، سامسونگ همواره در توسعه اجزای اصلی فناوری 5G نقش حیاتی داشته است.

تیم‌های اصلی تحقیق و توسعه سامسونگ، در کنار گروه‌های همکاری و استانداردسازی، شرایطی را فراهم کردند تا این فناوری بتواند به سرعت بالا و پهنای باندی که از 5G انتظار می‌رفت، دست پیدا کنند. در سال ۲۰۰۹ سامسونگ تحقیقات خود را در زمینه فناوری فرکانس فوق بالای mmWave توسعه داد. در سال ۲۰۱۳ آزمایش‌های اولیه روی سرعت بالای یک گیگابایت آغاز شده و سال بعد از آن و به لطف استفاده از mmWave این سرعت به ۷.۵ گیگابایت در ثانیه رسید. راهکارهای مختلف سامسونگ در حوزه 5G از سال ۲۰۱۸ توانسته است نقشی کلیدی در راه‌اندازی تجاری خدمات نسل پنجم در ژاپن، کره و آمریکا بازی کند.

سامسونگ برای اطمینان از آنکه کاربرانش بهترین تجربه 5G ممکن را داشته باشند، به همکاری خود با شرکت‌های حوزه IT و اپراتورهای موبایلی ادامه می‌دهد تا فناوری 5G، به ویژه شبکه‌های مستقل 5G، شبکه‌های خصوصی 5G و شبکه‌های با ماموریت حیاتی، هرچه بیشتر توسعه پیدا کند. به علاوه بر این مجموعه راهکارهای شبکه 5G شامل جدیدترین راهکارها مانند RAN، Core و ابزارهای اتوماسیون شبکه می‌شود.

سامسونگ فراتر از راهکارهای شبکه‌ای، گلکسی S10 5G و Tab S6 5G را به عنوان اولین گوشی و تبلت هوشمند جهان با پشتیبانی از 5G در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد. در دو سال گذشته سامسونگ همچنان به بهبود تجربه 5G کاربران خود در بازارهای دارای این فناوری ادامه داده است.

شرکت سامسونگ در همکاری با Xbox توانست قابلیت Xbox Game Pass Ultimate را به دارندگان برخی دستگاه‌های گلکسی مانند Note 20 ارائه کرده که امکان دسترسی به بازی‌های با کیفیت گرافیک کنسولی را در حین حرکت و از طریق بازی ابری (نسخه بتا) فراهم کرده است. با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی و دورکاری، بهینه‌سازی اپلیکیشن Google Due باعث شده است تا امکان گفتگوی ویدیویی با کیفیت بالا و تماس ساده با خانواده، دوستان و همکاران فراهم شود. سامسونگ در همکاری با شرکای خود در تلاش است تا به شرکت‌ها امکان دهد قابلیت‌های گسترده 5G را در شبکه‌های خصوصی خودشان هم به صورت کامل استفاده کنند. در این راستا و در همکاری با شرکت‌های برتر فضای ابری عمومی، سامسونگ تلاش کرده است تا امکان پیاده‌سازی شبکه‌های 5G خصوصی را برای شرکت‌ها فراهم کرده و راهکارهای هوشمند را در دفاتر و کارخانه‌های آنها پیاده‌سازی کند.

همه این نوآوری‌ها در انواع دستگاه‌های 5G سامسونگ عرضه می‌شود که از دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه مانند سری گلکسی A و لپ تاپ‌های گلکسی Book Flex تا تبلت‌های بالا رده مانند گلکسی Tab S7/S7+ را شامل می‌شود.

فراهم کردن دسترسی 5G برای همه

چشم‌انداز سامسونگ آن است که نسل جدید فناوری اینترنت را در اختیار بازارهای بیشتری قرار دهد. یک بخش مهم از این برنامه عرضه دستگاه‌های بیشتر چه در رده پرچمدار و چه در میان رده‌ها خواهد بود. یک بخش مهم از این روند هم توسعه جایگاه شبکه 5G سامسونگ به کل جهان و ایجاد تجربه‌ای فراگیر برای مشتریان و بازارهای مختلف است.

علاوه بر این توسعه، سامسونگ اکتشافات مهمی را هم در زمینه بهبود تجربه 5G داشته است. این شرکت امسال با عرضه نسخه کاملاً مجازی 5G RAN (vRAN) خود به بازار توانست شبکه‌هایی کاملاً انعطاف‌پذیر، قابل توسعه و به صرفه را در حوزه 5G در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد.

همچنین Link Cell سامسونگ به عنوان یک راهکار 5G معرفی شد که به اپراتورها امکان می‌دهد تجربه‌ای روان و بهینه را به کاربران خود ارائه کنند. علاوه بر این راهکار رادیویی C-Brand Massive MIMO سامسونگ که در ماه اکتبر رونمایی شد، دسترسی به تجربه 5G را در اختیار تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌دهد.

این دستاوردها ادامه فعالیت‌های فراگیر سامسونگ در حوزه توسعه فناوری 5G با همکاری اپراتورهای بزرگ جهان است تا بتوانند راهکارهای مجازی هسته شبکه را ارائه کرده و شبکه‌های نقطه-به-نقطه 5G را برای آزمایش معرفی کند.

سامسونگ همچنان به فعالیت‌های چند دهه اخیر خود در همکاری با سازمان‌هایی مانند 3GPP برای توسعه استانداردهای 5G و همچنین کمک به شکل‌دهی آینده فناوری از طریق اینترنت اشیای صنعتی (IIoT) برای انتقال داده با سرعت و امنیت بالاتر ادامه خواهد داد. با موفقیت سری گلکسی S20، سامسونگ توانسته روند توسعه 5G در میان کاربران عادی را آغاز کرده و تجربه مصرف‌کنندگان از نسل آینده اتصالات را شکل داده است.

منبع: گجت نیوز
کد خبر 463871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.