سردار دهقان: اصفهان در بسیاری از صنایع نقش اول را دارد

مشاور فرمانده کل قوا در حوزه صنعت دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اصفهان بعنوان صنعتی‌ترین استان در بسیاری از صنایع نقش اول را دارد و بیش از ۷۰ درصد از فولاد و ۵۰ درصد از محصولات صنایع ساختمانی کشور در این خطه تولید می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، سردار حسین دهقان روز چهارشنبه در بازدید از دستاوردها و توانمندی‌های این دانشگاه افزود: این ویژگی ها بدین معنی است که دانشگاه صنعتی اصفهان می‌تواند نقش بسیار جدی در توسعه صنعتی کشور، ارتقای کیفیت و اصلاح فرآیندها ایفاء کند.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه محققان این دانشگاه توانستند در عرصه بسیاری از ظرفیت های ناشناخته ورود کنند، اظهار داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان برکات زیادی برای کشور داشته است.

دهقان با تاکید بر لزوم ارتقای برند و شناخت بیش از پیش کشور از توانمندی‌های این دانشگاه گفت: دانش آموختگان این دانشگاه قابل اتکا و توانمندند و این یک اعتبار بزرگ است که باید از آن بیشتر استفاده کرد.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به دستاوردهای پژوهشگران و فناوران این دانشگاه در حوزه های مختلف، به نقش آفرینی آنها در ارتقای زیرساخت های علمی و فناوری کشور در چهار دهه گذشته اشاره کرد.

سیدمهدی ابطحی با تأکید بر اثربخشی محققان دانشگاه صنعتی اصفهان، به اقدامات این مرکز علمی در حوزه بین‌الملل بویژه میز توسعه ارتباطات با سوییس و مرکز "سرن" (CERN) اشاره و تصریح کرد: پژوهشگران و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان در ۱۴ دانشکده و هشت پژوهشکده، آماده کمک به بخش های مختلف کشور در زمینه های علمی و فناوری هستند.

"سرن"(CERN) بزرگترین مجموعه آزمایشگاهی دنیا در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و فیزیک هسته ای است که در سال ۱۹۵۴ میلادی توسط سازمان اروپایی تحقیقات هسته ای ایجاد شد و در این مدت پژوهش های متعددی را به رهبری دانشمندان برتر دنیا از جمله ۶ دارنده جایزه نوبل به سرانجام رسانید؛ دانشگاه صنعتی اصفهان بعنوان نخستین دانشگاه ایرانی در سال ۱۳۹۸ به عضویت این مرکز درآمد.

در این بازدید، تعدادی از مدیران پژوهشی و فناوران دانشگاه صنعتی اصفهان به تشریح اقدامات، دستاوردها و توانمندی های محققان و پژوهشگران این دانشگاه پرداختند.

کد خبر 463821

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.