فوتی‌های کرونایی شهرستان‌های همجوار در تبریز غسل داده می‌شوند

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون، اغلب متوفیان کرونایی شهرستان‌های آذربایجان شرقی توسط پرسنل این سازمان تغسیل شده و برای تدفین به شهرها منتقل شده اند.

به گزارش ایمنا، فرخ جلالی در این باره اظهار کرد: همزمان با آغاز بحران کرونا و افزایش متوفیان ناشی از آن، در اسرع وقت سالن تطهیر متوفیان بحران در وادی رحمت تبریز احداث و تجهیزات لازم برای تغسیل و کفن و دفن آنها تأمین شد.

وی با بیان اینکه از همان روزهای اول امکانات لازم در این سازمان فراهم شد، افزود: علاوه بر احداث سالن تطهیر و سرخانه مجزا برای متوفیان کرونایی، تأمین لباس‌های ویژه، ماسک و مواد ضدعفونی برای غسالان، همکاران تدفین و تمام پرسنل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز در اولویت کاری مدیریت این سازمان قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه خدمات ارائه شده در این مجموعه باعث سربلندی تبریز و تأمین آرامش روانی شهروندان شده است، افزود: با توجه به محدودیت امکانات در شهرهای دیگر، تغسیل و تکفین اموات کرونایی شهرستان‌های همجوار نیز توسط پرسنل سازمان آرامستان‌های تبریز انجام شده و از طریق خودروهای پلمب شده به شهرهای مقصد منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرهای همجوار به دلیل محدودیت امکانات و خطر شیوع کرونا، امکان تغسیل و تکفین متوفیان این ویروس وجود ندارد، گفت: ارائه خدمات پرسنل آرامستان شهرداری تبریز به اموات کرونایی سایر شهرهای استان، در راستای حفظ حرمت اموات مسلمانان و رعایت مسائل بهداشتی و شرعی است.

منبع: ایرنا
کد خبر 463728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.