فروش مجازی صنایع دستی میبد

شهردار میبد با بیان اینکه میبد در سال ۹۷ به عنوان شهر جهانی زیلو شناخته شد، گفت: فروش مجازی و مارکتینگ این محصول صنایع دستی میبد در حال برنامه ریزی است.

به گزارش ایمنا، علیرضا نقوی اظهار کرد: افتخار ما این است که برند شهر میبد، خورشید خانم است از چهار هزار سال پیش این طرح در سفالینه‌ها به کار رفته است. خورشید خانم در جشنواره ۱۹۷۱ مونیخ آلمان توانست مقام نخست را به دست آورد.

وی تاکید کرد: قدمت زیلو به قبل از اسلام می‌رسد الیاف فرش سلامت از پنبه است. حسینیه امام خمینی (ره) و جماران با زیلویی که در میبد بافته می‌شود فرش شده است.

شهردار میبد با بیان اینکه میبد در سال ۹۷ به عنوان شهر جهانی زیلو شناخته شد تصریح کرد: فروش مجازی و مارکتینگ این محصول صنایع دستی میبد در حال برنامه ریزی است.

نقوی گفت: برنامه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی و اجتماعی برای بانوان در این مدت برگزار کرده ایم و از جمله برگزاری سلسله نشست‌های خوشبختی آموختنی است که با حضور کارشناسان مجربی از کشور و استان و جهت حمایت از بانوان برنامه ریزی و برگزار شد.

وی گفت: بخش زیادی از احیای هنر زیلوبافی به برکت همت بانوان بوده است. دعوت می‌کنیم به میبد سفر کنید و از نزدیک از کارگاه‌ها زیلوبافی بازدید داشته باشید پس از جهانی شدن زیلو ۱۰ زیلوباف جوان و نوجوان روشندل در میبد آموزش دیده اند.

شهردار میبد با اشاره به اینکه میبد شهر سفال نیز هست، خاطرنشان کرد: در زمینه قرار است بین شهرداری میبد و شهر فان تسای ایتالیا تفاهم خواهرخواندگی بسته شود.

کد خبر 463677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.