شیوع کرونا و بزرگترین نمایشگاه تکنولوژی جهان/ CES 2021 چگونه برگزار می‌شود؟ 

با وجود این که نمایشگاه CES 2021 به دلیل شیوع ویروس کووید-۱۹ بسیار متفاوت اجرا می‌شود، اما از اهمیت و ارزش آن کم نخواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شرکت‌های مختلف مانند سونی، سامسونگ و ال جی هر سال جدیدترین محصولات خود را در نمایشگاه CES معرفی می‌کنند. همچنین این نمایشگاه یک فرصت جهانی است که در اختیار بسیاری از شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌های مختلف جهان قرار داده می‌شود تا از این طریق بتوانند محصولات خود را به مردم و شرکت‌های بزرگ تکنولوژی معرفی کنند. امکان ثبت نام برای شرکت‌ها، صاحبان کسب و کار، توسعه دهندگان و تولیدکنندگان سخت افزار و نرم افزار برای شرکت در نمایشگاه CES 2021 فراهم شده است. با وجود اینکه نمایشگاه امسال با تعداد شرکت‌کنندگان کمتری برگزار می‌شود، اما محصولات جدید زیادی وجود دارد تا برای اولین بار در این رویداد ارائه شود.

نمایشگاه 2021 CES چه زمانی برگزار می‌شود؟

نمایشگاه CES 2021 به صورت رسمی از تاریخ ۱۱ ژانویه آغاز می‌شود و تا ۱۴ ژانویه ادامه خواهد داشت. برنامه نمایشگاه در روزهای برگزاری بدین صورت خواهد بود؛ در تاریخ ۱۱ ژانویه امکان دسترسی به محتوا و محصولات نمایشگاه فقط برای رسانه‌ها و خبرنگاران وجود دارد. در تاریخ ۱۲ و ۱۳ ژانویه، از جدیدترین محصولات و دستاوردهای شرکت‌ها رونمایی می‌شود و چندین کنفرانس و سخنرانی مهم اجرا خواهد شد. در تاریخ ۱۴ ژانویه نیز برنامه‌های مربوط به اختتامیه نمایشگاه مانند معرفی برترین محصولات و تکنولوژی‌های معرفی شده، اجرا می‌شود.

نمایشگاه 2021 CES چگونه برگزار می‌شود؟

شیوع ویروس کووید -۱۹ نه تنها باعث شد رویداد جهانی CES با چند روز تاخیر در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار شود، بلکه موجب شده است تغییرات اساسی در نحوه برگزاری آن به وجود بیاید. با توجه به اطلاعات منتشر شده، نمایشگاه CES 2021 به صورت کاملاً آنلاین برگزار خواهد شد. این اتفاق باعث می‌شود شرکت‌های فناوری و تکنولوژی بدون اینکه به آمریکا سفر کنند، آخرین محصولات و ابداعات خود را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهند. علاوه بر این همه شرکت‌کنندگان می‌توانند در منزل خود از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی روز دنیا باخبر شوند.

استفاده از پلتفرم مایکروسافت برای برگزاری نمایشگاه 2021 CES

وب سایت رسمی نمایشگاه CES 2021 اعلام کرده است که از پلتفرم ابری مایکروسافت برای برگزاری آنلاین این نمایشگاه استفاده خواهد شد. بنابراین قرار است این رویداد از طریق پلتفرم‌های Microsoft Azure، Microsoft Teams و Microsoft Power Platform برگزار شود. همه شرکت کنندگان در این نمایشگاه می‌توانند با استفاده از پلتفرم‌های ذکر شده با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

شرکت‌کنندگان نمایشگاه CES 2021

به نظر می‌رسد بیش از هزار شرکت فناوری از جمله سونی، سامسونگ، ال جی، فیلیپس، تی سی ال، هایسنس، پاناسونیک و پایونیر در این رویداد آنلاین حضور پیدا کنند. بعضی از شرکت‌ها نیز در این نمایشگاه شرکت نکرده و قصد دارند به صورت جداگانه محصولات خود را معرفی کنند.

پیش بینی شده است که شرکت سامسونگ در این رویداد از محصولات متنوع خود رونمایی کرده و محصولاتی مانند تلویزیون‌های micro LED، گوشی‌های هوشمند گلکسی S21 و ایربادهای بدون سیم Galaxy Buds Pro را عرضه کند. شرکت پاناسونیک نیز قرار است کیفیت تلویزیون‌های خود را ارتقا ببخشد و از ویژگی‌های نسل بعدی HDMI برای گیمرها رونمایی کند.

پیش بینی می‌شود آخرین فناوری‌های مربوط به بخش سرگرمی شرکت ال جی توجه افراد زیادی را به خود جلب خواهد کرد. برای مطلع شدن از جزئیات جدیدترین دستاوردهای این شرکت باید تا زمان رونمایی آن‌ها در نمایشگاه CES 2021 منتظر ماند. همچنین، انتظار می‌رود شرکت سونی PS5 و تلویزیون‌های جدید خود را در این رویداد معرفی کند.

شرکت هارمن کاردن به صورت رسمی در نمایشگاهCES 2021 شرکت نکرده است و قصد دارد با استفاده از یک پلتفرم مجزا با عنوان HARMAN EXPLORE جدیدترین محصولات خود را معرفی کند. دو شرکت هارمن کاردن و جی بی ال قصد دارند محصولات خود را در تاریخ هفت ژانویه به صورت جداگانه معرفی کنند.

کد خبر 463579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.