کاهش آمار ازدواج در گلپایگان

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان گفت: در هشت ماه امسال ۳۴۱ فقره ازدواج نیز در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته با رقم ۳۴۶، پنج فقره کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصرعلی شاهرضایی امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران به مناسبت یکصد و دومین سال تأسیس ثبت احوال اظهار کرد: سوم دی ماه سال ۱۲۹۷ نخستین شناسنامه در ایران به نام فاطمه ایرانی صادر و روز ملی ثبت احوال به این مناسبت در تقویم کشور به ثبت رسید.

وی با اشاره به عملکرد اداره ثبت احوال گلپایگان تا پایان آبان‌ماه، گفت: در این مدت ۶۹۵ واقعه تولد به تفکیک ۳۶۱ نوزاد پسر و ۳۳۴ نوزاد دختر به ثبت رسید که با این تعداد موالید ۶۲۳ نفر به جمعیت شهری و ۷۲ نفر به جمعیت روستایی شهرستان اضافه شده است؛ در مدت مشابه سال گذشته ۷۰۹ واقعه تولد به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان گفت: در هشت ماه امسال ۳۴۱ فقره ازدواج نیز در این شهرستان به ثبت رسید که نسبت به سال گذشته با رقم ۳۴۶، پنج فقره کاهش داشته است.

شاهرضایی با بیان اینکه امسال ۲۷ تقاضای تغییر نام و ۱۴ تقاضای تغییر نام خانوادگی دریافت شده است، افزود: در این مدت یک‌هزار فقره پاسخ به استعلام ادارات، دو هزار و ۵۰۰ مورد صدور گواهی فوت و ۱۷ مورد دادخواست ابلاغیه از دادگستری انجام شده است.

وی اضافه کرد: در شهرستان گلپایگان از ابتدای اجرای طرح صدور کارت ملی هوشمند تا سال ۱۳۹۷ تعداد ۶۵ هزار و ۸۹۲ نفر ثبت نام کرده‌اند که برای ۵۸ هزار ۶۰۸ نفر کارت صادر شده است و تا پایان سال ۹۷ تعداد ۵۸ هزار و ۳۷ نفر کارت ملی هوشمند خود را تحویل گرفته‌اند.

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان با بیان اینکه سال ۹۸ چهار هزار و ۳۹۶ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند، افزود: کارت ملی یک‌هزار و ۳۳۳ نفر صادر شده است، همچنین یک‌هزار و ۳۴۰ نفر نیز کارت ملی هوشمند دریافت کرده‌اند.

شاهرضایی افزود: از ابتدای امسال دو هزار و ۸۲۳ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کردند، کارت ملی هوشمند چهار هزار و ۱۰۱ نفر صادر شده است و دو هزار و ۲۱۹ نفر نیز کارت خود را تحویل گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه یک هزار کارت ملی هوشمند در ثبت احوال گلپایگان باقی مانده است، افزود: افرادی که پیامک کارت ملی هوشمند برای آن‌ها ارسال شده است برای تحویل گرفتن اقدام کنند.

رئیس اداره ثبت احوال گلپایگان گفت: در شهرستان گلپایگان ۷۴ هزار و ۷۷۷ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از ابتدای طرح تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ تعداد ۷۰ هزار و ۷۰۳ نفر به این منظور ثبت نام کردند و ۹۵ درصد مراحل تکمیل ثبت نام را برای دریافت کارت انجام داده‌اند.

شاهرضایی خاطرنشان کرد: از ابتدای زمان اجرای طرح تعویض شناسنامه در سال ۹۱ تا پایان آبان‌ماه امسال در شهرستان گلپایگان ۳۹ هزار و ۹۰۷ جلد شناسنامه مکانیزه صادر شده است.

کد خبر 463568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.