از قوانین داوری اطلاعات کمی داریم

سرمربی سپاهان گفت: حواشی بیش از حد شد و اگر قوانین داوری را بهتر بدانیم شاید این اتفاقات جزئی رخ ندهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محرم نویدکیا پس از پیروزی تیمش مقابل مس رفسنجان، در کنفرانس خبری بعد از بازی اظهار کرد: بازی خوبی بود که از دو قسمت تشکیل شد، یک قسمت آن حواشی بود که هر دو تیم می‌خواستند از تیم خود دفاع کنند. حواشی بیش از حد شد و اگر قوانین داوری را ما بهتر بدانیم شاید این اتفاقات جزئی رخ ندهد که بازی به جنجال کشیده شود.

وی ادامه داد: از لحاظ فوتبالی خلاف همه بازی‌ها این بار ۱۵ دقیقه اول را خوب بازی نکردیم که بازی را از دست دادیم و گل خوردیم. به مرور زمان بعد از جنجال‌هایی که اتفاق افتاد، سعی کردیم بچه‌ها را آرام و بازی را کنترل و حفظ کنیم. در یکی از بهترین زمان‌های بازی و در دقایق انتهایی نیمه اول گل زدیم.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان تصریح کرد: نیمه دوم بازی خوبی انجام دادیم و خلاف همیشه که در نیمه‌های دوم زمان‌هایی را از دست می‌دادیم. بچه‌های ما تا دقایق آخر سعی کردند بازی را کامل تحت کنترل داشته باشند. موقعیت‌های خوبی هم خلق شد، خوشحالم که این بازی را با برد پشت سر گذاشتیم و سه امتیاز را گرفتیم.

نویدکیا با بیان اینکه حس کردم داور این طرف با ناظر صحبت می‌کند، خاطرنشان کرد: در رابطه با گل مردود رفسنجان با داور چهارم صحبت کردند و بعد داور را خواستند و با یکدیگر صحبت کردند، دیشب هم گفتم هیچ وقت دلم نمی‌خواهد در مورد داوری بحثی داشته باشم. الان باید بروند صحنه‌ها را ببینند، کارشناسان بحث می‌کنند و مشخص می‌شود که ما از داوری سود کردیم یا مس رفسنجان ضرر کرده و یا برعکس و هیچ اتفاقی نیفتاده یا ما ضرر کردیم، اجازه دهید کارشناسان نظر بدهند دلم نمی‌خواهد در این مورد بحث کنم. بیشتر باید در مورد فوتبال، ساختار، نوع بازی کردن‌ها، سازماندهی و برنامه‌ریزی‌ها حرف بزنیم. باید اجازه دهیم داوران کارشان را بکنند، اگر هم اشتباهی بوده برای هر دو طرف بوده است.

وی افزود: این را هم قبول دارم که هم ما و هم مسئولان تیم مس دلشان می‌خواست از تیم خود دفاع کنند، اما باز هم تکرار می‌کنم قوانین را خوب بلد نیستیم به همین خاطر بحث‌ها زیاد شد. بحث اینکه پاس رو به عقب گل شده یا نشده بعد اینکه باید دروازبان اخراج شود یا نشود در حالی که برای پاس رو به عقب دروازه‌بان هیچ وقت اخراج نمی‌شود. خودم را می‌گویم، اگر به عنوان سرمربی قوانین را بهتر بلد باشم شاید خیلی از این مسائل پیش نیاید.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان در خصوص داوری، اظهار کرد: نمی‌توانم بگویم داور در حد این بازی بود یا نبود، چون کسانی که تعیین می‌کنند کدام بازی را چه کسی باید داوری کند، باید جواب دهند، فقط می‌توانم بگویم داوران نباید اجازه می‌دادند، این بحث این قدر طولانی شود. داورهای ما باید قاطع‌تر باشند و نباید اجازه می‌دادند چند دقیقه بازی از حالت طبیعی خارج شود، نقطه منفی کار در داوری بود، اما بقیه موارد را به آنها احترام می‌گذارم و بد و خوبش را کارشناسان نظر می‌دهند.

نویدکیا ادامه داد: دوست دارم صادقانه حرف بزنم، فکر می‌کنم تیم خوبی هستند، همین که بازیکنانشان سعی می‌کنند در طول ۹۰ دقیقه ریتم تاکتیک خود را تا آخر کار حفظ کنند، نشان‌دهنده این است که از سال‌های قبل با یک برنامه‌ریزی به لیگ برتر رسیدند. مشکلات و عیب و ایرادهایی هم دارند، اما باید به اعتماد به نفس داشته باشند. دیگر در فوتبال ایران تیم ضعیف و قوی وجود ندارد، هر کسی می‌تواند جایگاه خوبی به دست بیاورد و هر کسی هم اگر شرایطش خوب نباشد ممکن است جایگاهش را از دست بدهد.

وی گفت: اگر تمرکز را روی گل دوم از دست نمی‌دادند و تجربه لیگ برتر داشتند، و چند دقیقه بازی را ساکن نمی‌کردند، شاید به مرور بهتر از ما جلو می‌رفتند. حسن بزرگی بود که بازیکنانشان تا آخر بازی مسائل تاکتیکی را تمام و کمال اجرا می‌کردند. با این پتانسیل فکر می‌کنم در آینده می‌توانند روز به روز بهتر و بهتر شوند.

نویدکیا با بیان اینکه چهار تیم تهرانی داریم اما هشت تیم در تهران تمرین می‌کنند و فقط برای مسابقات به شهرهایشان می‌روند که معضل بزرگی برای فوتبال یک کشور است، تصریح کرد: تیم‌های لیگ برتری باید در شهرهای خود تمرین کنند، با حس و حال مردم آن شهر زندگی کنند، انتقادات را به جان و دل بخرند و در پیروزی‌ها و شادی‌های شرکت کنند. اینکه تیمی در شهر دیگری تمرین کند و برای مسابقه به شهر خودش برود، از دید من حرفه‌ای نیست.

وی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم، باید ساختارهایمان را طوری درست کنیم که اول تیم را در شهر خودمان نگه داریم تا با شرایط مردم آن جا وفق پیدا کنند. بازیکنی که به این شهر می‌آید، باید بداند با چه فرهنگی دارد زندگی می‌کند و باید چگونه خود را با شرایط وفق بدهد. در آن زمان مشکلاتشان روز به روز بهتر و بیشتر حل می‌شود و می‌توانند رو به جلو حرکت کنند.

کد خبر 463543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.